"A hírügynökségek tudósításai, majd a NASA nem hivatalos közlése szerint a Columbia indulása elõtt egy mérnök figyelmeztette a Hustoni központot, hogy az ûrrepülõgép bal szárnyának a hõvédõ pajzsa sérült. A NASA mérnöke, Robert Daugherty az indulás elõtt két nappal figyelmeztette a hibára az illetékeseket. Állítása szerint leírta, hogy a bal szárny hõvédõ pajzsa oly mértékben sérült, hogy még a legapróbb, a levegõbõl kicsapódó részecske miatt is kilyukadhat. A késõbbi nyilatkozatokból kiderült, hogy a tesztelések során a hõvédõ sérülését már a levéltõl függetlenül észlelték. Daugerthy elmondása szerint, amikor észlelte a pajzs sérülését, számításokat végzett arra vonatkozóan, hogy e miatt a repüléskor, vagy a leszálláskor levegõben lévõ, minimális méretû a szárnyra csapódó anyagok, törmelékek akkora lyukat okozhatnak, hogy az ûrrepülõgép túlzott felmelegedése következhet be. Arról is nyilatkozott a mérnök, hogy a vizsgálatai szerint a szárnyon egy 17-szer 76 centiméteres sérülés volt, ami éppen a legfontosabb hõszigetelõ területen. A sérülésrõl tudtak, az irányító központban napokkal a gép indulása elõtt, a Columbia föld körüli teszt repülései során tanulmányozták azt, de nem ítélték olyan veszélyesnek, hogy e miatt az indulást elhalasszák."