huh ugyebar a repcsiknel az iranyvaltoztatast aerodinamikailag erik el...ertem ez alatt hogy a gepen levo szarnyakon talalhato lapatok mozgatasaval erik el a terbeli 3 tengelyen valo elmozdulast...na most ugye fontos tenyezo meg a repulogep sebessege is...minnel gyorsabb annal nagyobb felhajto ero keletkezik a szarnyakon...ezaltal mas es mas allapotban kell tartani a kormanyokat ahoz hogy egyenesben tartsad a gepet...nos a trimmeles ekkor jon jol...ezzel tudod "kiegyensulyozni" a szarnyakra hato erot...es igy tudod elerni hogy a kozephelyzet az aktualis sebessegnel a joy kozep allasanal legyen...ezzel megkonyited magadnak a repulest. Ugye ebbol vilagosan latszik, hogy a trimmeles merteke valtozik a sebesseg valtozasaval...vagyis erdemes fix sebesseget elerni...es ekkor trimmelni...bar a trimmeles megfelelo alkalmazasaval ered el azt is hogy fix sebesseget tudjal menni (nem liftezik a gep fel-le, nem imbolyog jobbra-balra)....egyszoval a trimm a szarnyakra hato ero osszehangolasa a joy kozephelyzetevel,idealis esetben. A trimmelest fel-le, es jobbra-balra lehet vegezni...(magassagi kormany,csurolap,labkormany). na remelem ertheto !? :DD