Az X-Plane nem játék, ez egy komoly program, amivel a valódi repülés élménye számítógépen is élvezhetõ... ezen kívül nem csak repülni lehet vele, hanem "scenery"-t tervezni, repülõgépeket építeni... stb.
Nagyon komoly fizikai alapjai vannak a programnak. Austin Meyer (készítõ) úgy oldotta ezt meg, hogy az úgynevezett "blade element theory"-t alkalmazza. Ez azt jelenti nagyvonalakban, hogy a lemodellezett repülõt a program részeire bontja, minden kis részre kiszámítja a rá ható erõket, ezután az erõkbõl gyorsulásokat számol, amelybõl kiintegrálódik a végén a sebesség és a pozíció.
Tehát nem úgy mûködik mint a "játékok" nagy része, mint pl. a MSFS... Nincs "megírva", hogy hogyan kell egy bizonyos repülõnek repülnie a készítõ szerint.... (akinek esetleg fingja sincs, hogy hogyan is viselkedik a repülõ az életben).
Valamint a programról kapott visszajelzések is azt bizonyítják, hogy nagyon élethû.
Több repülõgép építõ/tervezõ cég is ezt a programot használja , hogy olcsón tesztelni tudja a készülõ repülõket. (lásd pl.: Carter Copter..stb.)
Nem tudom most hirtelen felsorolni az X-Plane összes jó tulajdonságát... de pl. itt az ûr is "bejárható" olyannyira, hogy a Scaled Composites egy ûrhajót épít a segítségével.
De az oldalon egy csomó minden ilyesmi info megtalálható...
Hirtelen eszembe jutott még egy: Dave Rose, egy híres repülõgép-versenyzõ Rags nevû híres kétfedelûjét sokat tesztelte az X-Plane-ben, begyakorolta a versenyt, hogy ott majd minden siman menjen... A PC-n sikerült elérnie egy stabil 50 másodperces idoeredményt. A versenyben 49.49 másodpeccel qualifikálta magát, és több rekordot is felállított. No comment.
Ja és , hogy hogyan ismerték ezt el ? Hát ez az elsõ és eddig az egyetlen olyan program, amivel engedélyezték, hogy pilótákat képezzenek ki...