1.: A NASA STS programjának (az ûrrepülõgép programjának) a költségvetését a G.W.Bush kormány szinre lépésével szinte egyidõben megkurtitották jópár milliócskával. A NASA-nak abból kellet gazdálkodnia, ami volt. Érdekes, hogy azt most valahogy senki sem emlegeti, hogy az elözõ NASA-vezér fõleg amiatt távozott, mivel nem értett egyett azzal, hogy az USA kormánya folyamatosan megkurtitotta a NASA költségvetését. Most persze a NASA farkán táncol mindenki, hogy lám, milyen óvatlanok voltak, meg ilyenek - azt meg kit érdekel, hogy 1/3-ad annyi pénz jut jelenleg az USA emberes ûrkutatására, mint 1998-ban!
2.: Az ûrrepülés kockázatos dolog, ezzel tisztába kell lennie mindenkinek. Persze a sok okoska jön, hogy hát hogy engedhették fel ennyi hibával, meg ilyesmi. Hát ez akkora ökörség, mint ide nagykáta. Az STS a fellövése elött közel 300.000 alkatrészbõl áll, aki azt állítja, hogy elvárható, hogy ezek mindegyike megfelelõen mûködjön, az egyszerûen nem ért a mûszaki tervezéshez, ergo nem kellene beleszólnia...
Az autómnak pl. nem ég a tolatólámpája (valami kontakthiba), mégsem mondom azt, hogy márpedig én ki sem állok vele az udvarról - pedig ez az autó max. 20.000 alkatrészbõl, ha állhat...
Szóval az, hogy hány ezer hibával szált fel az ûrrepülõgép, az csak a bulvársajtó fújja fel ennyire - minden egyes ûrrepülésnél ezer és ezer hibás szerkezeti elemmel szálnak fel, mégsincs tragédia. Az STS-107-nél azonban sajnos olyan hiba lépett fel, ami a gép és a személyzet elvesztését okozta...
3.: Az Oroszoknál is jellemzõek a mûszaki hibák, csak ott nem sûrûn hozzák nyilvánosságra. Ha minden igaz, talán még idén felszál az elsõ kínai ûrhajós - na abban pedig mindenki biztos lehet, hogy ott aztán senki sem fog beszélni, ha esetleg katasztrófa történne...