A hegyeken nehéz dolgod lesz. Pontosabban nem is annyira neked, mint inkább a versenyzõidnek. Ha jól álsz frissítõvel, akkor a pulzusnak 90 fölött kell lennie, és az sem árt, ha be tudsz állni valaki mögé, ha tudsz támadj, amikor az ellenfeleid támadnak, és ne erõsködj, hacsak... Armstrong, Ullrich, Heras és esetleg még 2-3 másik kerekes lehet képes arra, hogy a királyetap hegyein támadást indítson, és azt végig is vigye. Ha valamelyikük a csapatodban van, akkor próbálkozhatsz, de én pl. a Quick-steppel vagyok, és Virenque-el már nem szívesen támadok, inkább csak utazok a többiekkel, aztán a hajrában próbálok elmenni.
Ami a sprintet illeti, nos ez már jóval egyszerûbb. A lényeg, hogy amikor kezdõdik a sprint, akkor legyen elõl legalább egy, jobb esetben két-három embered. Ezt úgy érheted el, hogy 10-12 km-re a szakasz végétõl egyenként elõre kell hoznod õket.
A legjobb sprintereddel indíts elõször támadást, az a legjobb, ha nem kell túl sokat elõrejönnie, tehát próbáld úgy idõzíteni, hogy egyébként is viszonylag elõl legyen a saját relaydben. Ha felért az elejére, emeld a pulzust 80-85 százalékra, hogy elõl maradjon, és indítsd a következõ sprintert. Neki már nehezebb dolga lesz, de azért még õ is fel fog érni. Mindkét elõl álló versenyzõd pulzusát emeld tovább egy kevéssel és indíthatod is a harmadik embert. Mire õ felér, addigra már viszonylag közel kell lenned a célhoz. Ekkor támadhatsz az eddig hátulmaradókkal, az elõllévõk pulzusa pedig menjen fel kb. 95-re. Ha a te egyik embered van legelõl 2km-nél, akkor két lehetõséged van. Vagy azonnal sprintelni kezdesz vele, tudva, hogy idõ elõtt kidõl a sorból, ám egyidejûleg a másik két bringásodat Countersprintre kapcsolva húzhatod õket, és így õk végigbírják majd, vagy várhatsz, hogy valaki más induljon meg, és akkor mindenki kontrázik (Countersprint). A lényeg, hogy csak akkor van értelme kontrázni, ha a sprinterednek NEM üres a középsõ!, normál esetben támadáshoz szükséges energiát jelzõ csíkja, illetve, nem szabad elfelejteni egy idõ után átkapcsolni sprintre, kb. 1 km-nél, ugyanis ha végig kontrán hagyod, akkor a sprintered nem fog elõzéssel próbálkozni. Kontrasprintnél elõször a középsõ csík fogy el, csak utána jön az alsó, piros.
Ha esetleg nem tudod, hogyan kell a kontrát csinálni: Ha csapattársat akarsz kontrázni, akkor a következõt kell tenned: jelöld ki azt, aki elõl fog meni és azt aki kontrázni fog, mégpedig úgy, hogy a narancssárga négyzet az elõllévõ, felvezetõ embereden legyen, majd nyomd meg a kontrasprint gombot. Fontos, hogy csak olyan embert lehet megkontrázni, aki a gomb megnyomásának pillanatában elõtted halad!!! Nem csapattárs kontrázása esetén jelöld ki az embered, majd az egered görgõjét mozgatva vidd át a fekete nyilat az elõtte haladó versenyzõre. Tehát ne klikkelj rá! Ugyanis a te emberednek kell kijelölve lenni, ahhoz, hogy utasítást adhass neki. Ha ez megvan, akkor már mehet is a kontra gomb. Ha több versenyzõd is van a bolyban, akkor ezt csináld meg mindegyikükkel, külön-külön.
Sajnos a játék alapverziójának hibája miatt elõfordulhat, hogy a célvonalon hiába haladsz át elsõként, a végeredményt csak a kb. 300 méterrel késõbbi állás alapján számolja a játék. Ezért fontos megtanulni, hogy jól idõzitsd a kontráról sprintre váltást.
Az idõfutamokkal kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy nekem eddig még csak viszonylag rövid chronoim voltak, ezek közül egy 23km hosszú, teljesen sík szakaszt tudtam megnyerni Bodrogi Lacival. Végig 99%-on hajtott, egy kb. 3.6-3.8-as TT értékkel bíró bringát. Nem szabad elfelejteni, hogy, ha van emelkedõ a chronon, akkor a hegyi értéknek is jónak kell lennie. (2.5 már megteszi.)
Nos lényegében ennyi, remélem hasznodra válnak a tippek.