Nekem is nagyon megtetszett ez a játék! Annak, aki még bizonytalan, hogy mi is lenne ez az egész.
Három érdekes dolog van benne, ami eléggé megváltoztatja a játékmenetet:
-Áttörhetetlen, de energiazabáló erõtérpajzs, amit csak véges ideig lehet egyfolytában üzemeltetni, vagy csak egy részét bekapcsolni, vagy sok erõmûvet rakni...
-Terraformálás, vagyis építésre alkalmas terület kialakítása
-Nanotechnológia
Ez utóbbi nekem nagyon tetszik. Nem egységeket gyártok, hanem három alap egységet, amikbõl a megfelelõ laborépület megléte esetén különféle arányban összeadva különféle harci egységeket hozhatok létre. Az átalakulást akárhol, akármikor végre lehet hajtani, ha megvan megfelelõ arányú és mennyiségû alap egység, és van energia. Energia nélkül nem csak a nagy pajzs omlik össze, hanem az egységek és tornyok sem mûködnek. Az építés, javítás és terraformálás is nanotechnológiával történik, vagyis kis elemi egységek repülnek a levegõben a helyszínre, ahol beépülnek a megfelelõ helyre, javítva/építve ezzel az épületet. Ez a levegõben-úszó-kis-izékbõl-összeálló-dolgok téma engem nagyon izgat, az AI címû film végén látható jelenetre emlékeztet (amikor valami jármû áll össze a levegõben odasuhanó alkatrészekbõl)... Márpedig azt a részt nagyon szeretem:) Az is tetszik, hogy a méretarányok egész korrektek, egy ember nem akkora, mint egy épület, bár itt valamiféle robotok az alap egységek, mégis, eltörpülnek az épületekhez képest... A grafika szerintem gyönyörû. Eddig a Generals volt nekem a csúcs, de ez még szebb. Imádom, ahogy a színes, hepehupás tájon fantáziadús épületeim és egységeim mozognak, élnek... A grafika szerintem gyönyörû, kreatív, hangulatos, és "sci-fibb", mint bármi, amit eddig láttam...
A játék menet elég lassú, és én eddig szinte minden csak többedik próbálkozásra teljesítettem, mert mire felfogom, mi a feladat, és azt hogyan hajtom végre, addigra már késõ.
A howitzerek elfoglalásánál, nekem is benyomta, hogy végem, pedig még elfoglalhattam volna õket... Talán azért, mert nem csak azok a kis tornyok vannak, hanem egy labor is tartozik hozzájuk (a pálya északi végén), és lehet, hogy ha elfoglalja az ellen azt, akkor mindenféleképpen veszetünk. Nekem az jött be, hogy elfoglalok két löveget, meg a labort. Közben, a portyázó csapatukat az erõterekkel kivédem, közben építek rakétás tornyokat, és repülõ rakétás egységeket. Azokkal valóban lehet blokkolni az ellen fejlõdését, kilövöldözve a buildmastereit, sõt, a kész épületeit is lehet szedegetni. Amikor éppen támad, akkor azokra koncentrálni, közben haladni a labor felé, és blokkolni az õ haladását...
Az viszont eléggé sokkolt, hogy bár éppen eljátszogatok így, de kb 10 frammel megy a gépemen, igaz, 1280-ban, minden maxon (az árnyék csak 4 sample)...