A fejlesztõk szándékosan ilyet akartak, lásd ezt a nyilatkozatot:
GameSpot: Kifejtenéd bõvebben a játékbeli erõforráskezelés szerepét?
Rob Pardo: Rengeteget kísérleteztünk az erõforrásokkal. Továbbra is az arany marad az elsõdleges ásványkincs. Begyûjtését egyszerûsítjük, a játékosnak nem kell sok idõt töltenie vele. Továbbra is megmarad többféle fejlõdési fa. A városban kevesebb épületet akarunk, egy burjánzó 30 épületes város helyett egy kis falut szeretnénk. Ismétlem, csak a szerepük fog csökkenni, de nem tûnnek el. Csak kicsit lefaragjuk a játékbeli szerepüket. Minden egységnek speciális képességeket adunk, így a csata még izgalmasabb lesz.
...
GameSpot: Általánosságban véve a játékosok által felépíteni kívánt épületek számát le akarjátok csökkenteni?
Rob Pardo: Igen. Azt akarjuk, hogy az emberek inkább a harcolással törõdjenek. Amikor Starcraftot játszottunk, féltem attól, hogy csatákat vesztek. Sok olyan ember van - mint pl. a velem sokat játszó Allen Adham - aki sokat törödik a csatával, az egységek irányításával, és így hatékonyabban is harcol; kevesebb egységet veszít mint én. De csapataim következõ hullámával már nem tud mit kezdeni, mivel én az összes idõt egységek gyártásával, a peonok irányításával, a technológiai fejlõdéssel és új erõforrások elfoglalásával töltöttem. Én ilyenekkel foglalkoztam, míg õ varázsolgatott és a harc taktikai részével foglalkozott. Mi valójában ezt akarjuk megváltoztatni, el akarjuk érni, hogy az emberek a harcolással törõdjenek. Látod a különbséget?