Én játszottam a WarCraft III - al, ha nem is hardcore szinten, és meg kell mondjam részben csalódtam. Elõre leszögezem, hogy én egy sc hardcore gamer vagyok, és az rts az általam legjobban preferált mûfaj.
Amikor elöször megláttam... Nagyon tetszett. Ezernyi szín, élethû és vadregényes táj, kidõlõ fák stb stb, a kivitelezés nagyon profi. Utána végig vittem, és azt kell hogy mondjam semmi nem késztet rá hogy mégegyszer leüljek mellé és estéken keresztül nyomjam. Ahogy egyre többet játszottam a játékkal, egyre jobban idegesített ez a színpompás környezet, a 3d mozgás, a rengeteg effekt, a limit, a magas hp-k... Ehh. Egy nagyobb csatában teljesen átláthatatlan minden, nem nagyon tudsz mikrózni, teljes kavalkád az egész. A magas hp-k szintén zavaróak. A beépített környezet pedig (lehet hogy én nem láttam normális mapot), de szerintem sokkal több nyílt terepet kellett volna csinálni, a pályák olyanok mint valami elbaszott labirintus. A limit megint egy olyan dolog, amire sok taktikát lehet építeni, de ha példával élek olyan mint ha autóversenyen a maximális sebességhatár 10 km/h. Kell limit, de nem maximális 20-30 egységre kiterjedõen... Ahogy elöttem is leírták, ez nem stratégia, hanem kis helyi harcok tömkelege.
A singlevel kapcsolatban az a véleményem, hogy a történet kitûnõ és érdekes, és érdemes végigvinni.
Az a gond ezzel a játékkal, hogy akárki mondhat róla akármit, kaphat kiváló minõsítést a grafikára a kivitelezésre, de nincs meg benne az a világhírû sc feeling. Eddig semmilyen játék nem volt képes visszaadni azt az élményt, amit a rohamozó zerglingek jelentettek, vagy egy megtámadott terran expan evakuálása, egy vesztett csata utánni visszavonulás és a tartalékokkal visszacsapás, közben mindenhol harc és mikró.. Úgy gondolom ez érzékelteti a két játék közti pörgés különbséget. Mikor foglalnak el és erõdítenek meg a w3ban droppal magasságot, mikor látunk a w3ban olyan monumentális és véres csatát, mint pl egy zerg protoss összecsapás és stb stb stb. Nincs az a sebesség, az a pörgés, a legolcsóbb egységnek is annyi hpja van hogy egy óráig kell ütni mire hajlandó végre meghalni. Ez a része már nem olyan realisztikus, negatív értelemben.
Szóval. A WarCraft III egy nagyon szép játék, kiválóan kivitelezve egy profi gárdától és megéri játszani vele. Mindazonáltal érezhetõ, hogy a sikerült átesni a ló túloldalára és más dolgokat elõnybe helyezni a játékélménnyel szemben. Ízlések és pofonok, én személy szerint az rts királyának és etalonjának a StarCraftot tartom, és meg is maradok annál.