Mindjárt a játék elején feltûnik majd a részletesebb karakterkészítés. Több képesség fejlõdési ágon haladhatunk tovább. A hõsünk csodaerejét korlátozottan használhatjuk, de ha sikerül aktiválni, iszonyatos pusztítást visz végbe az ellenség soraiban. DirectX9 grafikus effektek kápráztatnak el: például hó tetején megcsillanó fény és a teljesen újraírt mágikus tûzijáték rendszer. Sûrûbb aljnövényzet és több fa integet majd. Tûzelementállal összebarátkozhatunk és követõnkké tehetjük. Ha erõs mágikus tulajdonságú tárgyat etetünk meg vele, akkor sokkal erõsebb lesz. A teherhordó szamarat - kinek neve: SZKORPION - elküldték a Shaolin templomba továbbképzésre. Mikor visszatér, bámulatos harci technikákkal járul majd hozzá küldetésünk sikeréhez (Erõteljes, mély basszus dörren ránk a sötétbõl: "SZKORPION WINSZ!"). Az ellenfelek új agyat kaptak. Most már csapattaktikáznak és legveszélyesebb kalandozónkat akarják majd elõször kiirtani.
A készítõk rájöttek, hogy az Armed & Dangerous kreativitásban megelõzte korát, így õk is szeretnék a terep átalakítását kezünkbe adni. Képesek leszünk épületeket romba dönteni és kisebb területeket elárasztani, valamint a terep kihasználásával kiirtani nagyobb szörnyseregek jó részét. Az új pályakészítõ lehetõvé teszi azt a jelenetet például, mikor két egymásnak ugró sereg közé szorulunk és nézhetjük, ahogy ellenfeleink egymást mészárolják körülöttünk. A sztori ezúttal káoszban fuldokló, széjjelszaggatott Arannáról mesél, ahol a nagyravágyó Valdis Hadúr tör hatalomra és igájába tereli a szabad népeket. Meg kell állítanod a fickót rengeteg érdekes küldetésen keresztül.