- A játék várhatóan csúszás nélkül idén júniusban jelenik meg.
- A játék havidíjas lesz, 5 euro körüli pénzrõl beszélnek, de hivatalos forrás ezt még nem erõsítette meg, igaz nem is cáfolta.
- A játék jelenleg closed beta, azaz zárt béta teszt alatt van a megjelenésig (már jó ideje egyébként). Ha jelentkezel, elõször megnézik, hogy az adataid, életkorod (18+), géped hardvere megfelelõ-e, majd a szûrõn átment emberek közül besorsolnak párat. Bár most már megvan a szükséges létszám a teszthez (1500-2000 ember), úgyhogy valószínûleg már nem kerül be senki így a finisben.
- A játék fix dátumos, 1720-ban játszódik. Az idõ telik, de az évszám nem fordul át, konstans. Miért pont 1720? Ez az az idõszak, amikor a kalózkodás virágkorát élte, bár már a nagyhatalmak elkezdték a harcot ellenük. Ebben a korban vált olyannyira csábítóvá, könnyû meggazdagodási lehetõségnek a kalózkodás, hogy sokan Európából csak azért hajóztak a Karib-tengerre, hogy ott kalózkodásból szedjék meg magukat. Gyakran maguk is valamely birodalom hajóján legénységként mentek át, ott aztán vagy megszöktek, vagy zendülést szítottak, és rögtön volt egy rabolt kalózhajójuk is. Az 1660-as évek elõtt még elég kis volumenben kalózkodtak, nem voltak elszemtelenedve, 1740 után pedig a nagy európai birodalmak már komoly katonai flottát szereltek fel a kalózok (és egymás) ellen.
- Miért pont a Karib-tenger? Ebben az idõszakban már gyakorlatilag lezajlott a telepesítés, és európa hajói már csak a szajrét hordták innen - ezekre a hajókra vadásztak a kalózok is.
- Négy nemzet van jelenleg a játékban, mégpedig az angol, a spanyol, a francia, és választható "nemzet" a kalóz is. Már a karakter generálásnál is látható, hogy nemzetenként jellemzõ öltözetet kapnak a figuráink.
- A játékban 3 fõ irány szerint játszhatunk: kereskedhetünk, csempészhetünk árukkal, vagy kalandozhatunk, felfedezhetünk, illetve haditengerészeti tisztek lehetünk védeni az ország, vagy politikai érdekeket, esetleg kereskedõ hajókat a kalózok elõl. A kalózkodás szabadon választott mindenki számára, de nem fõ tevékenységi kör. Természetesen bármikor bármelyik metódus szerint játszhatunk, ahogy éppen kedvünk tartja. Lehetünk akár privateer-ek is, azaz egy nemzet engedélyleveles kalózai.
- A diplomácia szerves része a játéknak, a diplomácia fõ meghatározó elemei a nemzetek, amelyek ebben a korban háborúban álltak egymással. Ugyanúgy szervezhetõ céh (klán) más játékosokkal, mint más játékokban. A céhes rendszer lesz a diplomácia dinamikus, játékot alakító része.
- Ugyanis PVP rendszerben nem csak más játékosokkal harcolhatunk, hanem akár városokat is elfoglalhatunk. Természetesen ez utóbbihoz nem elegendõ egy ember, itt jön képbe a céhes csapatjáték. A városok felügyelete elõnyökkel jár majd (kivethetõ adó, a városban minden olcsóbb a birtokosoknak, stb.)
- A harcrendszer PVP és PVE módon is zajlik a játékban. A PVE rendszer hivatott a biztonságosabb fejlõdésünket támogatni, NPC hajók és katonák ellen gyakorolhatunk tapasztalati pontokért, hogy aztán játékos ellen is kipróbálhassuk magunkat, vagy akár a térség rettegett, fosztogató kalózává váljunk. A hajó hajó elleni küzdelemre ha sor kerül, a kép némi töltés után egy "harcmezõre" tesz be minket az ellenféllel együtt. Ebbõl ha épp nem vagyunk támadás alatt, bizonyos idõ után kiléphetünk a nyílt tengerre. Illetve harcunkba más külsõ játékosok is becsatlakozhatnak közben. A játékban óriási szerepe van a szélnek (erõsségének és irányának), lévén ez hajtja a ladikokat. Célszerû jól manõverezni, és kihasználni a hajótípusok elõnyeit, elkerülni hátrányait. Vannak kis méretû, kevés ágyúval felszerelt gyors, mozgékony hajók, vannak hatalmas, 3 ütegfedélzetes, lassú, de rendkívül strapabíró sorhajók, és a kettõ között még vagy 50 hajótípus szolgál "átmenetként". A hajókon NPC legénységünk látható, ahogy dolgoznak: riffelik a vitorlákat, újratöltik az ágyúkat ha kell, egyszóval láthatóan "él" a hajónk. A hajónkon egyébként válthatunk nézetet, ilyenkor szabadon mászkálhatunk a fedélzeten, illetve bemehetünk a tiszti kabinokba. A hajók kidolgozottsága nagyon részletes. Hajóinkkal nem csak ágyúzhatunk egymást kerülgetve, hanem ha sikerül a másikhoz épségben odaérni, meg is csáklyázhatjuk. Ekkor átugrálhatunk NPC legénységünkkel az ellen hajójára, és kaszabolhatjuk a kapitányt és legénységét, aki lehet NPC, vagy szintén játékos. Ha valakit elsüllyesztenek, vagy fedélzetharcban legyõzik, az visszakerül hajójával a legközelebbi kikötõbe. Meg kell javítania/javíttatnia a hajóját, magát felgyógyítani. A hajó maximális "hp-ja" (durability) minden egyes elsüllyesztés alkalmával csökken valamelyest, tehát ha valakit túl sokszor a fenékre küldenek, elõbb-utóbb új hajót kell készíttetnie. A harc azonban nem ér véget a tengeren, a városokban, és a városok környékén a vadonban is lehet kergetni, öldösni egymást a zsákmányért, vagy magáért a városért. Tehát hajónk mellett karakterünket is folyamatosan fejleszteni, tréningezni kell. Többféle fegyverhasználat van a játékban, ezekben jártasságot lehet szerezni. Azonban hajóinkhoz a nyersanyagokat is magunknak kell elõteremteni. Számtalan fejleszthetõ skill van, érdemes céhen belül a játékosoknak megosztani, hogy ki miben lesz nagyon jó, hogy minél elõbb magas szintre kerüljetek ezekben, és egymásnak segíteni tudjatok.
- A városokban vannak NPC-k, akik némi történeti keretet adnak a térségnek, vagy a településnek, hogy fogalmunk legyen arról, mi történik és miért. A városokban zajlik a társasági élet is gyakorlatilag, itt találhatók kocsmák, bárok, boltok, feketepiacok stb. A küldetéseket is városokban vehetjük fel - rengeteg lesz belõlük. Érdemes a játék elejétõl kezdve már önzetlenül összedolgozni a minél elõbbi fejlõdés és gyarapodás érdekében, ráadásul 2-3 hajós kis karavánokat már nem mernek megtámadni a kalózok, így nagy értékû árukat is viszonylagos biztonsággal lehet eljuttatni távolabbi helyekre. A játék tere a "csak" Karibi térség ellenére hatalmas és részletes, több mint 100 városka vár felfedezésre és elfoglalásra.
- Kidolgozott piacrendszer várja a kereskedni vágyókat, karakterünk által készített vagy kitermelt holmikból is itt tudjuk eladni, amire nincs szükségünk. Nem kell folyamatosan hirdetni, kiabálni, míg árulsz, nyugodtan elmehetsz enni, fürödni, megsétáltatni a kutyát.
- A játék összességében kellemes, ám eléggé addiktív ("jaj még ezt megcsinálom, mielõtt lefekszem"). A tempója a játékoshoz alkalmazkodik: ha akarod, nézelõdsz, hajókázol, ülsz a kocsmában és chatelsz a haverokkal, ha pedig úgy akarod, adrenalinpumpa, miközben vadászol a kereskedõhajókra, majd megküzdesz a zsákmányért. Kissé unalmas része a skillek fejlesztése magasabb szinten, ez - mint minden mmorpg-ben - igényel némi farmolást. Ám jó hír, hogy nem mindenféle skill farmjánál kell folyamatosan a gép elõtt is ülnünk, mert a karakter csinálja magától jó darabig. A játék hangulatát alapvetõen a korszak jellegzetes hajói és telepesvárosai, valamint a Karib tenger gyönyörû vidéke adja meg, zenéje is egész jó (bár még nincs benne minden, ami a végleges verzióban lesz), a hangok, effektek nagyon jók, pl. ha óvatlanul nem tekered le a hangerõt, mert élvezed a tenger susogását, egy sortûz olyan robajt csap, hogy szétmegy a dobhártyád. :) Szerencsére a karakter harcot is kikupálták a hack'n'slash stílusból, és rengeteg vívási mozdulat, alapállás teszi színesebbé, hatékonyabbá. Figyelem! A játékban nincs mágia, és varázslás. Valamint a játékban szereplõ puskák, pisztolyok a korhoz megfelelõen kezdetlegesek, megsebesíteni jó valakit vele, de aztán kard ki kard. A sok kézifegyver mellett hajóink is különbözõ tulajdonságú ágyúkkal szerelhetõ fel, és többféle lövedéket küldhetünk az ellenfélre, melyek által okozott roncsolások látványosan meg is jelennek a célponton, a törésmodellek részletesek. A hagyományos skuló lyukakat üt a hajótesten, a kartács (láncos) skuló tépi a vitorlákat sajttá, majd rongycafattá változtatva, a sörét (grapling) pedig irtja az ellenfél személyzetét, és azok vízbe esnek, meghalnak a fedélzeten. És van egy újfajta lövedék is, ami pedig kimondottan az árbocok letarolására jó (le is dõl az ellenfél árboca), de a vitorlákat is rendesen megtépi.
Szóval elég részletes, és szabad játék, lesz mivel eltöltenetek az idõtöket, valószínûleg aki beleszeret, más játékra úgysem lesz ideje/kedve. A grafika díjat is nyert az E3-on, a víz valami félelmetesen jó, és a hajó sem "idegen" ettõl a közegtõl, teljesen hitelesen ringatózik a hullámokon. Ja van vihar is, amely azért kicsit leamortizálja a hajót (fõleg a vitorlázatot) ha belekerülünk, illetve állítólag lesz benne némi misztikum (legendás tengeri szörnyek pl.). Egyedül ami kicsit zavaró lehet, hogy néha sokat tölt az interaktívok (jelenetek, nézetek) között, fõleg ha városba lép az ember, ahol sok játékos dekkol éppen.
Dióhéjban(!) ennyi, ha valakinek kérdése van, eressze el. :)