-mennyit kell a skillekhez grindelni és mit(hajó építés, puska/ruha/szerszám készítés stb)
Mint minden mmo-ban, ebben is van grind, de elég tûrhetõ mértékre minimalizálták, hogy ne ez tegye ki a játékidõd nagy részét. A WoW-nál messze kevesebb grind van, de a Guild Warsnál pl. több.
-azt mondták az árakat a valós kereslet/kínálat határozza majd meg a játékban...ezt, hogyan bontják le kikötõkre? mármint az összes kikötõben más és más az ára mindennek vagy nemzeteken belül van csak árrés ilyesmi
Ahány kikötõ, annyi ár és feleség. :) Igen, minden árat a játékosok alakítanak, nem az npc-k. Ha valami nem fogy, annak hamar padlóra megy az ára, ha valamit visznek mint a cukrot, az nagyon drága és nem is mindig lehet kapni. Érdemes emiatt olykor várni napokat is ha valamit venni akarsz, elvégre nem hajt a tatár, hogy pl. már ma meglegyen az új hajód. Szóval kikötõnként más az ár, és találkozni nem ritkán olyan esettel is, hogy saját nemzete játékosainak olcsóbban adja a holmit az ember.
-a szakmákon belül meléyik a nagyon fontos és kevésbé az?
Mindegyik egyaránt fontos, közvetve vagy közvetlenül. Minden szakma és termelés a saját guilded és nemzeted erejét, gazdagságát befolyásolja.
-mindegy hogy melyik irányt választom a karakternek egyformán jól lehet velük pénzt keresni, vagy egyértelmûen a kereskedõ hozza a legnagyobb bevételt is?
Nem igazán, mint ahogy a valóságban sem. A legtöbbet a kereskedelemmel lehet keresni minden esetben. A hajók fosztogatása azért nem jövedelmezõ annyira, mert nem látod mit visz, így belefuthatsz üres hajókba is. A termelés, gyártás is jó kereseti lehetõség, nagyobb mennyiségben, de olcsóbban fel szokták vásárolni kereskedõk, aztán hordják szét a nagyvilágban. Ebbõl is látszik, hogy nem mindenki csinál mindent maximális szinten, ezért van ráutalva mindenki mindenkire.
-hajót elfoglalni/csákjázni a legjobb bevétel?
Lásd elõzõ válasz.
-tudom hgoy teszt, de mennyire gyakori a player kalóz falkák? többen össze verõdnek, vagy inkább egyesével vadászgatnak?
Vannak szép számmal most is, fõleg, hogy még viszonylag szabadon, extrémebb szankciók nélkül lehet fosztogatni, játékosokat ölni. Bár többnyire azért NPC-ket vadásznak a kalóz játékosok is, kicsit könnyebb prédák. Van egyedül bóklászó kalóz is, amolyan potyázó: minden nála gyengébbnek látszó, egyedül kószáló hajót megtámad. Igazán nem tud belõle profitálni, mert a saját hajójának ereje szab korlátot, hogy mit tud megtámadni, így gyakran fut be filléres cuccokkal hajózó játékosokba. Inkább csak bosszantani akarja az alacsonyabb szintû játékosokat - vagy nyugtalansági pontokat gyûjt valamelyik város számára. Az igazi zsákmányra vadászó kalózok már csapatban mozognak, és õk nem félnek megtámadni egy hadihajókkal védett konvojt sem, fõleg hogy ott igencsak tetemes zsákmányra tehetnek szert.
Ellenben a kalózokra is sokan vadászgatnak, szóval õk sem tudnak ölbe tett kézzel várni a mellvédig merült kereskedõhajókat.
-magasabb karakter mennyire tud segíteni kis karinak pve-ben? értem itt a játékot nem csak hogy ad neki x pénzt...
Tud segíteni nagyon is, mint sok más mmo-ban. A questek során tud segíteni erõsebb hajójával, ha npc hajókat kell legyakni, nagy rakterû hajóval tud segíteni a merchant questeknél cipekedni a kicsinek (nem kell 10-et fordulni), és erõs karakterrel is tud segíteni, ha valami npc kalózkapitányt kell legyakni. Ezen kívül pénzzel, nyersanyagokkal is lehet segíteni.
-lesznek pve insták?
Nem tudom milyen a pve insta, itt küldetések vannak, amit elmész és megcsinálsz egyedül, vagy társaiddal.
-mennyire támogatja a groupolást a játék? értem ez alatt hogy simán szólózva is lehet jól fejlõdni, vagy rákényszerül az ember a többiek segítségére?
Természetesen szólózva is lehet fejlõdni, de csapatban kábé kétszer olyan gyorsan. Hozzáteszem - mivel az általános magyar mentalitás igencsak ellenszegül efféle gondolkodásnak - az egymás segítése akkor hatékony, ha néha lemondásokat teszünk. Pl. ahelyett, hogy eladnánk jópénzért a kitermelt vagy feldolgozott fát, odaadjuk a másiknak, hogy azzal is elõbbre jusson (hosszabb távon a cuccért kapott arannyal semmire nem mész úgysem). A másik ugyanígy segíthet viszont valami másban. Pl. most az amcsi játékosok (fõleg francia nemzettel játszanak) csinálják ezt nagyon jól, nem is lehet õket utolérni fejlõdésben. Sok más ország játékosai nem látnak tovább az "én"-en. Õk az újoncokat is feltápolják hamar, és mindenki ad, nemcsak 1-2 mentor játékos van, mert érdekük, hogy minél hamarabb beérjék õket, amikor már õk is hatékonyan tudnak segíteni a guildnek és a nemzetnek. Kis befektetéssel késõbb minden könnyebb lett nekik, és ha bizonyos holmit 20-100 ember dob össze 1-2 helyett, már bagatel összegre jön ki fejenként.
Igen, egyértelmû, hogy ilyen kölcsönös segítõrendszer kialakítása az elején lassabb fejlõdést biztosít az állandó megosztás miatt, de késõbb utoléritek azt, akik veletek egy idõben kezdtek - csak szólóban, majd ugyanazzal a lendülettel le is hagyjátok, és soha nem érnek utol titeket. Elnézést a kissé off rizsáért, csak ismerem az általános magyar harács-gondolkodásmódot az online játékok terén (mondjuk a valóságban sincs másképp).