jól tévedsz, de a többség nem ezért sírt. az swg komplex grindre és respecelhetõségre épülõ játék volt. skillfás fejlõdési rendszerre épült, de egy idõ utána képességek nem fejlõdtek tovább, betetõztek. ha meguntad, akkor leadtad a skilleket, és újrakezdted.
a probléma az volt, hogy xp grindre épült mindez, és baromi unalmas volt végigcsinálni, persze ez a hckat nem érdekelte. a casual playereknek viszont nem volt content a játékban. nemhogy elég content, hanem egyáltalán nem volt content azon kívül, hogy most éppen mit grindelek. a pvp rendszere a nonpluszultra volt, covert-overt rendszerrel (ez egy flag, amit ha kiraktál, pvpzhettél másik játékosokkal, ha be akartad venni, akkor kellett egy kis idõ, amíg nem csináltál semmit, és lenyugodtak a kedélyek. flaget kaptál a másik frakció npcinek írtásáért is).
szóval kitoltál egy karit, mondjuk riflemanre, és unatkoztál. sajnos a skilltree sem volt elég balanszolt, volt 4 lõfegyveres ág, és ugyanennyi melee-s - mindez egy sci-fi játékban.
aztán behozták a jetiket a játékba, és mindenki azt kezdte el grindelni. egy idõ után már csak pvpbõl fejlõdtek a jetik, szóval esélyes volt, hogy nemjetiket a beszélgetés közben az elsõ két mondat után megkérdezték, levághatlak-e xp miatt...
súlyosan alábecsülték, hogy mit meg nem képesek tenni a játékosok csak azért, hogy jeti masterek legyenek. és kezdett elmenni a játék olyan irányba, ami már nagyon messze állt a star-wars szellemiségétõl. nagyon a player communityre helyezték a hangsúlyt, hogy a játékosok saját maguk alakítsák a világ történelmét, de késõbb már mindenki abban az univerzumban szeretett volna játszani, amelyet zsorzs üká megálmodott.
a másik, hogy a játék technológiailag sem volt a topon. eleinte naponta minden délután 1órás állás volt a szerverrestart miatt. minden áldott nap! a populáció a nagyobb ûrkikötõkbe összpontosult, ahol gyakran akkora volt a lag, hogy még a legjobb gépekkel rendelkezõ játékosok is ingame lehajtott fejjel közlekedtek a kikötõk elõtti placcon, amíg ki nem értek a látótávolságból. tökig volt coronet, eisley, meg a többi város hírdetõ spambotokkal...
a cu-t már nem vártam meg, egy casual playernek ez a játék üres volt. nem mindenki élvezi ezt a mennyiségû agyatlan grindelést, sõt, sokan nem is hajlandóak rá, én se. szóval a játékosoknak nem jött be a combat unbalance, pedig úgy várta mindenki, mint zsidók a messiást. az elõfizetõk egyre másra kezdtek elszivárogni. az nge már egy utólagos próbálkozás volt, a lehetõ legrosszabb fajtából, nagyon lebutították a játékot, minden eddigi rpg elemet kiölve belõle. szinte csináltak egy statokra épülõ csét, ami könnyen fogyasztható, érthetõ, stb. csak a star warson felnõtt nemzedék már nem erre kíváncsi. 30éves fejjel már nem nagyon állnak neki csézni az emberek. mindez persze azért volt, hoyg a megcsappant elõfizetõi létszámot újra feltornázzák, de nagyon nem jött be. addigra már lecsengtek az elõzménytriológia utózöngéi is, és a star wars visszasüllyedt a feledés mocsarába.