Csatákkal kapcsolatban, mint kezdő a kezdőnek: egyrészt figyelj arra, hogy sose kerülj homlokegyenest szembe szélbe (bal oldalt a kis hajó piktogramnál mutatja a nyíl, merre fúj épp a szél), mert egyből megül a hajó, és rohadt nehéz kibillenteni a holtpontról.
Másrészt ne a bal egérgombbal lőj teljes oldalsortüzeket, csak ha nagyon közel van az ellenséges hajó, és képtelenség hogy elhibázd. Inkább a space-t használva eressz el rá egy ágyúgolyót, majd azonnal less bele a távcsőbe a shift-tel, és nézd meg, hogy eltaláltad-e. Ha nem, mert fölé, vagy alá ment, akkor korrigálj a magasságon, és ereszd el a következőt, majd ezt is sasold meg, hogy hova ment. Előbb-utóbb be fogod lőni a megfelelő magasságot, és akkor szépen beledurranthatod a többit.
Próbáld meg a hajó oldalát lőni, abból is a legalsó harmadot, ami a legközelebb van a vízvonalhoz, de azért vigyázz, hogy ne vidd túlzásba, mert a vizet érő ágyúgolyók azonnal eltűnnek. Épp ezért az időzítés is fontos, ne lőj akkor, mikor látod, hogy egy nagyobb hullám kitakarja a célpontot, mert csak a tengerfelszínt fogod kapálni.
Ha az ellenség a seggét mutatja neked, akkor nehezebb eltalálni, mert kisebb célpont, de azért mindenképp érdemes rá elereszteni egy-két lövést, mert ha sikerül betalálnod a tatba, durva pusztítást végez a hajó teljes hosszában végigpattogó ágyúgolyó.
Ha minden lövést eleresztettél, és töltik az ágyúkat, de az ellenséges hajó már fordul rád, és készül a tüzelésre, próbálj szembefordulni vele, HA ez nem jelenti azt, hogy széllel szembe kerülnél. Így kisebb célpontot nyújtasz, és az áramvonalas hajóorról hajlamosak is lepattanni az ágyúgolyók.
Ezek azok a dolgok, amiket tapasztalatból, meg segédletekből eddig kimazsoláztam, bár még én is kezdő vagyok:) Ezeknél egy magasabb szintet képviselnek a profibb manőverek, vitorlaállításos fordulók és hasonlók, de ezeket még én is csak most kezdem puhatolni, és szerintem ezek olyasmik, amiket mindenki tapasztalatból tanul meg egy idő után.