Hoztam némi guide-ot megint. Sajnos magyar nyelven nem sok írás jelenik meg a játékhoz bár szerintem ez manapság már nem meglepő.
Ezt itt érdemes a kedvencek közé rakni steamen, folyamatosan updateli a srác az egyes rankokhoz tartozó hajókról szóló igen részletes leírást. Nagyon hasznos cucc.
A 9.65-ös patchel sikeresen elbaltázták az NPC AI-t. Nem kicsit, nagyon. :D Mentségükre legyen szólva, hogy piszkálták a PhysiX-et nem kicsit, mert elég könnyű volt bizonyos hajókat felborítani. Továbbá az ágyúk súlya nem adódott hozzá a hajók össztömegéhez, így a patch után minden picit lassabb lett. Nem jelentősen de mást mutatnak a számok, mint eddig. Ez így jól is van szerintem nem viszont ennek következtében vagy ettől teljesen függetlenül az AI meghülyült, össze vissza kacsázik ha egy másik hajó van a közelében és azzal párhuzamosan halad... Vannak azok a missionok amikor 2v1-ben kell küzdeni 2 másik hajó ellen. Ott jól látszik, ahogy az elején egymással szemben haladunk, hogy mindketten kicsit kacsázva jönnek felém. Borzalom. :D Ugyanez a helyzet, ha valamelyikkel párhuzamosan hajózunk. Ráadásul visszaállt a régi helyzet ami a Sea Trials-ok alatt volt, hogy párhuzamosan hajózva velük manőverezés nélkül agyon lehet verni őket. Néha kifordulnak de nem jellemző. Továbbá az ágyúk ROF-ja nagyon megnőtt, szerintem ez így nagyon gáz. :/ Egy második világháborús csatahajó lőtt ilyen tempóban lol. Remélem ezt visszaállítják vagy jelentősen megnövelik a hajók HP-ját. Előbbi könnyebb lenne szerintem.
Többen említették, hogy nehéz a 2v1 mission. Ha én missionoket veszek fel szinte csak az eggyel magasabb rangút csinálom mert ha már erre adom a fejem akkor legalább maximalizálom a hozamot. Simán hozható ágyús (nem carronade-es) setuppal. Rühellem a carronade-et, főleg soloban. Nagyon jó dps support fleetben, de soloban életveszély. Öltem már Constit egy Surprise-al és bár egy élet munkája lereszelni, de esélye nem volt a long ágyúkkal szemben hála a carronade-ek rövid lőtávjának. Persze ha ágyús akkor egészen más lenne a helyzet. Én egyáltalán nem használok carronade-et még akkor sem, ha csak egy missiont megyek ki lelőni mert lehet, hogy bár én nem tervezek PvP-zni de attól még rám kényszeríthetik. Főleg a mostani ágyú ROF-fal amikor a long ágyúk olyan gyorsan reloadolnak, mint régen a carronade. :) Az egésznek az a titka, hogy lehetőleg minél hamarabb szabaduljunk meg az egyik hajótól (lelövöd az egyik oldalt az összes hp-t, majd szépen elvitorlázol, ha kell javítasz és amikor elsüllyed visszajössz elrendezni a másikat) ezzel is csökkentve a bejövő dps-t és mindig használjuk ki a lehetőséget arra, hogy mindkét broadside-ot ellőjük rá mialatt csak egyet szenvedünk el. Tipikus 2:1 helyzet ami a mostani retardált AI-val nevetségesen könnyedén hozható. A titok a manőverezésben rejlik. Kicsit olyan ez, mint a sakk. Jó előre el kell dönteni mit akarsz csinálni és aszerint felépíteni a manővert. Minél előbb sajátítsuk el az ágyúk minél hatékonyabb használatát. Képesnek kell lennünk találatot elérni amikor az ágyúk készek a lövésre, hogy adott idő alatt minél nagyobb damaget tudjunk okozni. Ez PvP-ben nagyon fontos ezért érdemes ezt az NPC-ken begyakorolni amin a carronade használata nemigen segít. Most minden adott erre ( buta NPC-k és irgalmatlan ROF ) érdemes kihasználni annak akinek ez még nem annyira megy. Előző oldalon írtam a különböző rolling broadside-ok (front/back) használatáról és linkeltem guideot is, akinek ez nem tiszta az olvassa el. A helyes beállításon múlhat (a range settings ugyanilyen fontos), hogy mondjuk 16 ágyúból összesen 2 talál vagy csak 2 nem. :)
Itt egy Work in Progress Guide A link a PDF-re a topicban. Nagyon hasznos cucc szintén csak kezdőknek, ami nagyon sok infot tartalmaz nem csak a játékról de a vitorlásokról egyaránt. (kifejezések magyarázata, egyéb infok, etc...) Érdemes átolvasni. :)