"A folyó havi PC Gamerben napvilágot látott néhány kezdeti információ a Call of Duty 2-rõl. A PCG-s fiúk ott jártak a fejlesztõ Infinity Ward bithegesztõ-mûhelyében és megfenyegették a szerencsétlen fejlesztõket, hogy egészen addig nem engedik õket haza, míg nem dobnak valami csontot a fél világ elé. És irgumburgum, meg minden. Így történhetett aztán, hogy az IW-s arcok bepánikoltak, majd kénytelen-kelletlen megnyíltak a PC Gameres terroristáknak és szép hosszú sorokban ontották a tunkolnivaló információt a Call of Duty 2 várható fícsöreirõl, valamint várható játékélmény szintjérõl. A végére olyannyira összemelegedtek a srácok a fejlesztõkkel, hogy khm... na na, talán annyira mégsem. Micsoda perverz gondolat, hmm.. Szóval elég az hozzá, hogy a végére a PCG-s arcoknak még az is megadatott, hogy lejátszhattak egy teljes küldetést a félkész CoD2-bõl.
A teljes hírt értelmetlen lenne lefordítani, a cikk persze négy oldalas, és a szöveg 75%-a köret és az "adjuk el az újságot" marketingkategóriába sorolandó. A tartalmi lényeget viszont mindenképp érdemes pár sorban leírni, számos érdekes újítás vár majd bennünket a játékban, mely, -ha az Úr is a mi oldalunkon áll- még idén télen a boltok polcaira kerül.
Amit várhatunk a CoD2-tõl:
Szkriptek mellõzése (elõre tárolt jelenetek lesznek, de nem erre épül a játék)
A CoD2 nem lesz annyira lineáris
Okosabb MI (a társaid pl. nem csak mennek veled és lõnek, hanem annak megfelelõen reagálnak, hogy milyen formában támadsz. (fedezõtûz, stb.))
Nagyobb kiterjedésû nyílt harcmezõk
Támadási formánként eltérõ ellenséges reagálás
3 kampány: Brit (Afrika (El-Alamein, Tobruk) és a Normandiai partraszállás), Szovjet (Moszkva és Sztálingrád), amerikai (Nyugat-Európa)
Egy lehetséges német kampány ötlete (IW szeretné, kiadó nem engedi - egyelõre)
Térképeken használt technológiák: normal-mapping, specular-mapping, bump-spec, valós idejû fény és árnyékolás
Élõ környezet (hajlongó pálmafák, lengedezõ telefonkábelek, porfelhõ az utcán, stb.)
Új mesterlövész mód (mikor belenézel a célkeresztbe, hallod a szívdobbanásokat és lehetõséged van visszatartani néhány másodpercre a levegõt, ami a célzásra van jótékony hatással)
Történelmi pontosságú küldetések - John Hillen (Military Advisor) révén
Füstgránát használata, mely a pozíciójelzés és a takarás védelmi eszköze is lehet.
Idõjárási viszontagságok (hangulateffektek, mint hó az oroszoknál, esõ Normandiában, stb..)
Várhatóan -FPS játékoknál elõször- 100 vagy több szinkronhang (köztük néhány Hollywood talent is)
Új hardverek, úgymint 15 új fegyver és új jármûvek (köztük a halálos német Gewehr mesterlövészpuska, a Pamzerkampfwagen II, Jeepek, brit Crusader tank és a T-34-es szovjet állat)
Megemlítendõ még, hogy az IW csapata a Medal of Honor Allied Assault nyomán újraéleszti a Normandiai partraszállást a Call of Duty 2-ben, melyet Thaine Lyman (Activision Executive Producer) célzott titokzatossággal így kommentált: "...érdekes lesz". Zárszóként hozzátette:
A fiaink régebb óta fejlesztenek II. világháborús játékokat, mint ameddig maga a háború tartott. Higgyetek nekem, ezek értik a dolgukat.
A játék megjelenési dátuma jelen pillanatban 2005 Q4, tehát idén karira elvileg már a kezeink között tudhatjuk a stuffot.
(A CoD Infobase által nyilvánosságra hozott PC Gamer szkennek közzététele szigorúan tilos és törvénybe ütközõ, így ezt -hivatalos fansite mivoltunkból kifolyólag- mellõznünk kell a hírbõl. Egyes források szerint az érintett képeket be lehet szerezni néhány további magyar rajongói oldalon keresztül, érdemes például az elõzõ hírben közzétett klánlapra, vagy predator által publikált cyberarena.hu/callofduty2 linkre fókuszálni.)