"Amit még nem tudok hogy pl. egy csatahajóra hogyan lehet fegyverzetet pakolni."
Csak a legnagyobb hajókra lehet külön modulokat építeni, ilyen a carrier, a battlecruiser, a mothership, és a shipyard. Ezeknek van ugyebár jobb oldalt egy építés menüje. Itt ki lehet választani, hogy milyen típusú dolgot akarsz építeni. Van egy rész fenntartva moduloknak. De most hogy belegondolok, fegyverzetet külön hajóra építeni... nem is biztos hogy lehet. Csak olyan dolgokat pl: hogy hiperspace sensors, research module, stb.
"Vannak formációk, csak olyanok hogy vadászernyõ, csatafalanx stb..."
Igen, tudom, hisz végigjátszottam ezt is. De én a Hw1 féle formációkra gondolok. Ezek "megszüntetésével" a taktikai lehetõségek egy szép részét eltûntették a fejlesztõk. Mondjuk az is igaz, hogy a második részben már jóval hamarabb halnak a hajóid (és jóval gyorsabban pótolod õket) mint az elsõben, ahol vigyázni kellett minden egyes hajóra, mert a nyersanyagok nagyon behatároltak voltak. Emiatt a formációk olyan módon nem volnának annyira használhatóak, mint az elsõ részben. Ehhez az kéne, hogy a 2 játékmenete jobban jobban hasonlítson az 1-ére.