Elsõként leszögezem, hogy amit írni fogok az szigorúan imho.
Naszóval: Ismerem, le is daráltam pár nap alatt, de az igazat megvallva nem nagyon jött be. A története nem igazán eredeti, azzal az asszimiláló beastal enyhén szólva is a borgra hajaz. Ez még nem is lenne baj, hisz a HW1-re meg mondhatnánk, hogy Battlestar koppincs, de valahogy nem igazán tudtam beleélni magam a történetbe. Volt egy pár jól elem, de mellette sok nevetséges is. Amikor a bentusik elkezdtek sipákolni vagy amikor az a lény hörögve megszólalt, komolyan mondom eldobtam az agyam.
A hangok szörnyûek, a main-narrátoré meg különösen idegesítõ. Nem igaz, hogy nem tudtak volna valami finom, lágyhangú csajt keríteni a helyére..
A párbeszédeket is sikerült enyhén túljátszaniuk a delikvenseknek.
A grafika a HW1 szintjén maradt, bár ez megbocsájtható, azonban az új hajók szörnyûek voltak. Hogy is mondjam... ha a HW1-ben és 2-ben ránéznél egy hajóra, akkor különösebb gondolkodás nélkül meg tudnád indokolni, hogy az meg az miért van ott/miért néz ki úgy. Nem csicsáztak fölöslegesen a készítõk, a hajók okkal(ahogy azt a funkció kívánta) néztek ki úgy, ahogyan kinéztek, nem pedig azért mert úgy tök faszán mutatnak.
HWC: Kaptár fregatt...... micsoda hülyeség. Nagyon látszik, hogy nem a HW1-es fiúk és lányok csinálták a Cataclysmet.
De hogy jót is mondjak: pl. az a mimices dolog tetszett, jól lehetett vele taktikázni..
Magyarán szólva a Cataclysm eléggé kilóg a sorból. A HW1-2 olyasmi világháborús játék az ûrben. A beszédstílus , a történet, a kitûzött feledatok és a hajók alapján egész reálisnak tudod elképzelni a helyzetet, tisztára mintha egy igazi háborúban lennél. Csak a folymatos taktikázással nyerhetsz, nincs bennük siege cannon féle szuperfegyver, ami egy csapásra végez az ellenséggel.
A Cataclysm egyébként pöpec kis game lett volna, ha nincs az elõtte az, hogy Homeworld....