"Asszem tudom hogy mirõl van szó. Rajtad viszont látszik, hogy az assemblyrõl valószínûleg valami tescos rágó jut az eszedbe (de lehet hogy fogkefe)."
Én már 8080-ban idején is írogattam assembly rutinokat, úgyhogy ez nagyon mellé ment, de ennek még mindig nincs köze a 64 bitességhez.
"A SIMD utasítások eléréséhez, de még az MMXhez is mûködési módot kell váltani a procin. Ez legalább 100 ütemciklus, lehet hogy cache ürítés is kell hozzá, stb. "
Cache ürítés te jó ég, miket nem találsz ki!
Nem kell váltani, csak ha lebegõpontos számításokkal együtt akarod használni.
"Az AMD 64 bites procijai natív módban támogatják a 64 bites regisztereket, vagyis ahogy van 8 bites AL, 16 bites AX, 32 bites EAX, úgy lesz 64 bites REAX vagy mi a szösz. És erre mûködik MINDEN eddigi 32 bites utasítás, simán elé kell írni a prefix byteot pl az ADD kódja elé, hogy ez 64 bites mûvelet lesz. "
Mint mondtam, ennek nincs sok gyakorlati hasznal, nagyon ritkán használható. Ha sokat kell számolni, akkor arra a SIMD, amúgy meg tényleg nincs értelme.
"Szóval ne hasonlítgassuk már ezt a 386-os óta 32 bites Intel nevetséges fake-64 próbálkozásaihoz"
Nem tudom mire gondolsz. Milyen fake-64?
"A 64 bit létjogosultságáról csak 1 kis számolgatás: Koordináta rendszerben ábrázoljunk egy 3 mm-es hangyát (lábai fél mm-esek), és egy 20 emeletes házat (60m)
A nagyságrendi különbség a hangyaláb és a ház között 0.5:60000, vagyis 1:120000. Na ez már nem fér el 16 biten, csak 32-n. Tegyük fel, hogy valami miatt (pl valami geometria transzformáció, vagy normálvektorszámítás, mittomén miatt) két koordinátát össze kell szoroznod. 32bit*32 bit az ugyebár 64 bit, nem?"
Ez egy szép gyakorlati példa. :)
Nagyon el vagy tájolva. Ez tipikusan nem fixpontos megoldást igényel, úgyhogy nem is azzal célszerû megoldani, mert csak szívsz vele.