A kínai HardSpell értesülései szerint az ATI hamarosan bejelenti a tajvani XGI felvásárlását. A fõként chipsetgyártással foglalkozó SIS grafikai részlegének önállósításával létrehozott XGI nem mondható túlzottan sikeresnek, ha valóban igaz a hír, a kanadai vállalat számára a tajvani jelenlét és az Ázsiában kiépített értékesítési csatornák, kereskedelmi kapcsolatok tehetik igazán vonzóvá a céget. Hasonló okokat nevezett meg az NVIDIA az ULI felvásárlásakor – a nyugati piacokon kevésbé sikeres vagy egyszerûen csak kisebb felhajtással kísért márkák ugyanis keleten gyakran jelentõs piaci részesedést tudhatnak magukénak, melynek értékét tovább növeli például a kínai és indiai gazdaság nagyon dinamikus növekedése.
Az ATI nemrég megerõsítette, hogy beszerzõkörútra indul, a felvásárlásokkal azonban nem a PC-s, hanem a szórakoztatóelektronikai üzletágat kívánják erõsíteni. A sajtó ugyanakkor nem elsõ ízben boronálja össze az XGI-t az ATI-val, bár 2004-ben a piacelemzõk is értelmetlennek nyilvánították a végül be sem következett tranzakciót. A mostani helyzet annyiban más, hogy idõközben az ATI és az NVIDIA versenye még összetettebbé vált, több szegmensre, a PC-s és konzolos grafikus vezérlõk és a chipsetek piacára is kiterjed, így bevásárlásaik nemcsak a mûszaki tudásbázis átvételével magyarázhatók, hanem stratégiai okokkal is, azaz kereskedelmi kapcsolatok megszerzésének vagy a megelõzõ védekezésnek a szándékával.
Nem tisztázott egyelõre az sem, hogy az XGI megvétele hogyan érintené az anyavállalatot, a SIS-t. A chipsetgyártó az utóbbi években szintén nem teljesít valami fényesen, bár az AMD sikereibõl – a többi partnerhez hasonlóan – sikerült valamennyit profitálnia. A Windows Vista bevezetése újabb kihívások elé állítja az integrált grafikus vezérlõvel ellátott lapkakészletek tervezõit, nagyobb teljesítményû megoldásokkal kell elõrukkolniuk. Korábban felmerült az XGI visszaintegrálása is a SIS-be, így a mostani helyzet kimenetele – akár szerepet vállal benne az ügyet egyelõre nem kommentáló ATI, akár nem – mindenképpen sorsfordító lehet a tajvani vállalat életében.