Fél évszázaddal a katonai beavatkozások után a nagyhatalmak, mint az Egyesült Államok, Oroszország, úgy érzik, mintha õk lennének a "Világ Rendõrsége". A katonai akcióik következménye gazdaságukra, nemzetvédelmükre és belsõ viszályaikra, arra a következtétsre kell jutnunk, hogy le kell romobolni a hadjárataikat.
Annak következménye képpen, hogy a legtöbb ország eredeti hadászati technikákat válasz, szükség van Speciális Erõkre. A kationai sikereket már nem a legnagyobb, legerõsebb hatalmak érik el, hanem a kicsi, de jól szervezett, specializálódott zsoldos hadsereg.
A Söldner-ben a játékos egy ilyen csapat irányítását fogja átvenni. Mint parancsnok, kis, high-tech team-et, könnyen páncélozott jármûveket, helikoptereket, és VTOLS (Vertical Take Off and Landing Airplanes - Függõlegesen le- és felszálló repülõk)-et irányít, hogy a széleskörû feladatokat teljesítse.
A játékosok egységei egy többfunkciós hajón foglal helyet,, ami kereskedõhajónak van álcázva, hogy utazásukat ne korlátozza semmi.
A szimuláció teljesítéséhez szükség van olyan komplex politikai világrendszerre, ami megengedi a dinamikus hadjárat készítését: minden elhatározás, siker vagy kudarc, hatással van a fejleményekre. Továbba a játékosnak lehetõsége van a legújjab fegyver rendszereket és technológiákat használni, amik csak a kutatólaborokban, és a fegyvergyárakban, esetleg papíron szerepelnék még!
Rövid Összegzés a
* Egy igazán összetett dipliomatikus rendszer, ami dinamikus hadjáratokat és feladatokat állít elõ.
* Dinamikus Világ Generálás, terület, a digitális szeteliten, éjjelek, nappalok, idõjárás és évszakok váltakozása.
* Realisztikus Virtuális Harctér: fejledt terület motor, ami az új pusztítási rendszert használja (ADS), ami még a taktikai nukleális fegyverek bevetésének kárát is szimulláni tudja!
* Többjátékos Csapatjáték: több többjátékos játéktípus és játékelemek a co-ordinált csapatmozháshoz.
* A dedikált szerver maximum 32 játékost bír, míg a speciális játékszerverek (a játék készítõje) maximum 128 játékost bír!