DrFlame szerintem az okfejtésedben ott a hiba, hogy feltételezed, hogy mindenki azért vesz részt, hogy ezen pénzt keressen, és mindenki teljes erõvel részt vesz, ráadásul soha nem is hagyja abba.
Én jelenleg azt látom, hogy az ezzel foglalkozók jelentõs része (mondjuk a fele-harmada) semmi pénzt nem akar rajta keresni, és ha kiváltja a kártyáját is csak azért teszi, hogy féláron/kevesebbért tudja megvenni, amit akar. A többiek nagy része (mondjuk a maradék fele) ambivalens, nem baj, ha pénzt keres, vagy legalábbis ingyen jut a termékekhez, de nem foglalkozik vele.
A maradék kb. 15-25% az, aki próbál pénzt is kiszedni belõle, aki aktívan foglalkozik vele, idõt tölt, újakat keres. Ha csak ezt nézzük, fejlõdés nélkül is 20-80 az arány, akkor is, ha egyetlen újat sem szereznek. Mondjuk azt, hogy a 80% fedezi a 20% bevételeit, és ez így akár a végtelenségig is fenntartható, növekedés nélkül. (Ne felejtsük el azt, hogy a termékek jók, és hogy az emberek alapvetõen lusták ekvivalens termékeket találni hasonló háttértámoghatással!)
Nyilván így nem lesz sem jelentõs bevétel, sem más fejlõdés (nyilván a minimum forgalmaktól se tekintsünk el), de azt gondolom, hogy emiatt is jelentõsen eltér egy olyan pilótajátéktól, ami semmilyen formában nem tud új tagok nélkül fennmaradni. Erre gondoltam a "csak részben" kitétellel: a rendszer mûködik nem-pilóta üzemmódban is, nem kötelezõen falja fel a környezetét.