És ha ez szerkeszthetõ, elektronikus formában lenne, akkor néhány év alatt annyi olvasó nyálazza át, h nem nagyon maradna benne hiba (gépelési sem) és hibajegyzékre sem lenne szükség. Ehelyett marad az, h pdf-ben áthúzogatom szép pirossal, ami nem stimmel.
Miután letelt amaz néhány év már nyomtathatja is kinek ingere vagyon rá és korrekt vázlat szerkesztésére is lehetõsége nyílna, amelyet szintén kinyomtathat magának, mely által a fontos és még el nem sajátított anyagot gyakran és gyorsan újraolvashatja. S ezt még évszázadok távlatából is könnyen és vírusmentesen. Hisz' ha minden évben használja azt több ezer ember, akkor mivel az infó nem vész el ezért semmi akadálya sem lészen újabb formátumra való áttérésre ill, nem szerkeszthetõ formátumok létrehozására. Sõt még ott vannak a nyomtatott verziók is. A vírust meg biztosan a makrókat használó tanár dugja bele, h a diákokat szívassa. Csak arra nem vigyáznak, mit nem találnak fontosnak.
Így aztán, h amaz offolás végére pontot tegyek:
Én azt tartom oktatásnak, ami az autodidakta módszerhez képest gyorsabb tanulást tesz lehetõvé. Emiatt pl. én azt sem tartom oktatásnak - sõt inkább akadálynak - amikor azért kell beülni egy órára, h meglegyen a jegyzet. Ennél még az is többet segítene, ha ideadnának egy tisztességes jegyzetet és aztán az órán azért ülnék be, h megbeszéljük a nem világos részeket és kérdezni lehessen. Így aztán gyorsabban haladnék.
Tehát engem (és másokat is) az zavar, h a szememet kiszúrja a sok kihasználatlan lehetõség, amik által hatékonyabban lehetne tanulni. És nem annyit érne az oktatás, h felsorolják mely témaköröknek érdemes utánanézni és foglalkozni velük, mivel a számonkérésen azok lesznek.
Ezen véleményemet pedig nem csak a felsõoktatásra értem, hanem a gyakorlatilag gyermekmegõrzési szerepkört ellátó alsóbb szintekre is.
Másik topikban esetleg csacsoghatunk még errõl, de nem offolom tovább ezt a topikot.