Szeretnélek megkérni hogy írd fel nekem valahogy mezei módon levezetve, mint általánosiskolában. Egész éjszaka ezt bújtam, de akkor sem tudom felírni a kör és egyenes egyenletébõl azt a képletet, amit levezetve megkapom x1y1x2y2 –õt.
Leírom inkább mihez kellene ez nekem !
Magam szórakoztatására qbasic-ben írtam egy programot, ami modellez valamit.
Egy körben elhelyezhetõ több „élõlény”, csoportokban mindegyik más tulajdonságokkal felvértezve, amik egymásra vannak kölcsönhatással. Energiaszint/faj, élelem, kõ-papír-olló elv, ..egyéb túlélési mechanizmust beépítve reagálnak egymás közelségére.A legfontosabb az egymáshoz való távolságuk meghatározása. Az egymásra gyakorolt határuk ugye reciproka egymáshoz való távolságnak. Majd mindenkit megvizsgálva mindenkivel, kijön egy eredõ erõ, és mindenki arra lép egyet.Ez nagyon érdekes, látványos, kaotikus mozgásokat eredményez. De sajnos vannak esetek, amikor a folyamat vége az, hogy a kis „élõlények” a kör falához tapadva tobzódnak, majd egyszercsak leáll az egész folyamat.
Ezért szeretném azt, hogy maga a tér korlátlan legyen. Ezt megoldottam úgy, hogy nem korlátozódik le a tér a kör falára, hanem ha kimegy pl a kör bal felsõ sarkánál, akkor a kör jobb alsó sarkánál jön vissza. Ez így eddig jó, és mûködik is. Mivel itt egyénenként kellett ezt a "hiperugrast", így a kör középpontjából kiindulva meg tudtam állapítani. Node !!! Az egymásra ható erõket is szeretném ily módon vizsgáltatni !
És itt jön képbe az ,hogy szûkségem lenne 2 élõlény x1y1 x2y2 pontja között nem csak a körön belüli (pitagorasztételes) távolságára, hanem arra, ami a „hipertérbeni” távolságukra, ami ugye a két élõlény által metszett kör HÚR-jából eredendõen lehet majddan kiszámolni.
De a lényeg nem változott, a feladat adott. Ezt hogy írjam le qbasicben ?
Egész este ezen agyaltam :
y = mx + b
x2 + y2 + r2
Hát hogy jön ki ebbõl az a 2 koordinátapont (x1,y1,x2,y2),amit te már behelyettesítve írtál ??