Hát nézzük, elõnyök és hátrányok (nem írom le, azt ami mindkét játékra jellemzõ):
Divine Divinity:
+ élõ, interaktív környezet
+ a szebbik klónok közül való
+ rengeteg küldetés
+ fergeteges humor
- kevés renderelt animáció
- összecsapott a vége.
Diablo 2:
+ érdekes játszható karakterek
+ battlenet (de itt nem ér, mert most a single player részrõl beszélünk)
+ Blizzard-átvezetõmozik
+ érdekes küldetések
- kizárólag hentelés
- játék közben nem lehet menteni (a városi checkpoint nagyon karcsú)
- az összes legyakott fõellenfél feltámad, ha újra belépünk a játékba (mega LOL)
- szédületes grafika, alapjáték 640*480, de a kieggel akár 800*600)!!!
- teljesen lineáris
- véletlenszerûen generált pályák (megint csak LOL).
A két játék nem összehasonlítható abból a szempontból, hogy a Divine Divinity inkább szerepjáték henttel, a Diablo pedig kizárólag ügyességi akciójáték, amiben a karakter fejlõdik (de ettõl még nem lesz szerepjáték). A Diablo újrajátszhatósága single playerben a videók minõségébõl és a hentelés okozta gyönyörbõl fakad.