Mostanában ismét elõvettem a játékot, évek múltán elõször, így neki is láttam az Erdély mod 2.5-ös verziójának.
Mint azt korábban is kifejtettem, a módosítás gondolata alapvetõen azért fogalmazódott meg bennem, hogy más, nagyszerû felhasználók által készített, izgalmas módokat ötvözve a saját elképzeléseimmel, létrehozzak egy olyan keresztmetszetet, amelynek talán a magyar játékosok örülnek majd a legjobban, hiszen a legfõbb módosítások Magyarországot, illetve a magyar nemzetet érintik:
- Történelmileg hû magyar királyi családok
- A játék "early" korszakában Erdély és Ajtony is játszható államok. Erdély 1003-ban vált Magyarország részévé, Ajtony pedig önálló törzsi államával egészen 1028-ig tartotta magát. Így tehát 3 magyar nemzetiségû állammal játszhatsz a kezdeti idõszakban.
- Sok magyar személynév és helyiségnév javítva lett, továbbá új személynevek kerültek hozzáadásra.
- Magyarország számára a korai idõszakban „Horse Archer” helyett „Steppe Cavalry”-t vált kiképezhetõvé.
- Erdélyben a játék középsõ korszakán lehetséges „Teutonic Champion” kiképzése.
- Magyarországon már nem lehet „Slavonic Axeman”-t és „Slavonic Bowman”-t kiképezni, helyettük „Axeman” és „Bowman” vált kiképezhetõvé.
Sok változást nem hoz, de annál több apróságot javít vagy rak helyre. Ami a skót és skandináv ország játékosait illeti, õk örülni fognak, hiszen a módosítás növeli a hegylakók és a vikingek fizikai sebzését. Kipróbáltam, elképesztõ mit tudnak ezek a fickók a csatamezõn mûvelni!
Ami örvendetes, hogy a játék nehézségét sikerült még tovább növelnem úgy, hogy közben nem teszem tönkre a kezdõ játékosok élményét. Már "easy" fokozaton is nagyobb kihívást jelent, okosabb ellenfelek, több aranyat keresnek, nagyobb védelmet építenek, több katonával és vezérrel támadnak, jobban taktikáznak! Természetesen a legnagyobb kihívás "hard" fokozaton érkezik. Próbálj például a "Holy Roman Empire"-vel játszani easy fokozaton. Rengetegen üzennek majd hadat... :) Minél nagyobb erõre teszel szert, annál inkább utálni fognak a többiek.
Ezenfelül normális, javított angol nyelvû olvass el fájlt is csatoltam a tömörítvénybe, persze nyilván ez titeket már annyira nem érint... :)
Szóval összességében, miért érdemes az Erdély moddal játszani?
- Fontos, alapvetõ, és pontosabb magyar vonatkozások.
- Számos királyság, amely a létezett, de nem került be a játékba, immáron játszható.
- A játék mindhárom nehézségi szinten nehezebb.
- A legnagyobb szintû városok 50 egységnyi élelmiszer tárolási helyet kaptak.
- Több tartomány át lett nevezve a pontosság érdekében. – nagyobb részük elvain „Holy Rome” módosításából lett másolva!
- A katolikus vallású államok pénz bonusza 30%-ról 20%-ra csökkent.
- A kiátkozott katolikus országok bevétele 10%-al csökkent.
- A pogányok pénzét csökkentõ vallási hátrány -30%-ról -20%-ra változott.
- Az iszlámvallású államok 5%-os pénz bonuszt kaptak.
- A játékban több apróbb hibajavítás.
- Új vallási épület a pogányok számára! Növeli az aranyat és a könyvek számát. Feltétlenül érdemes megépíteni!
- Új királyság egyesítõ küldetések.
- Az egyes nemzetek nekik megfelelõ személyneveket kaptak. Úgy mint: kun, besenyõ, mongol, horvát, szlovén, holland, dán, norvég, svéd, finn, porosz, litván, skót, walesi, ír, portugál, katalán.
- Kórház épület a keresztényeknek, és muszlim megfelelõje a muszlimoknak. Növeli a város védelmét, rengeteg munkást ad, továbbá növeli a tartomány lakóinak boldogságát.
... ezenfelül természetesen számos olyan apróság amit nem írtam ki.
A modot a napokban töltöm fel a honlapomra, onnan bárki szabadon letöltheti majd. 1-2 napra még szükségem van vele, szeretném átnézni mit kell esetleg javítani, vagy mivel lehetne még gazdagítani. Egy kicsit szeretnék még csiszolni az ellenfelek intelligenciáján.