Már elég régóta játszok a gaméval, és sztem az egyik legjobb provinciákra osztott területû stratégia. A BSS-es fiúk kitûnõen megoldották a felmerülõ problémákat és megmutatták, hogy igenis lehet csinálni ilyen játékot real-time ban is, nemcsak körökre osztva. Még egy jó 3d Csatanézet kéne hozzá, és simán verné a Rome:Total Wart is, pedig az is király.
Már szinte az összes választható népet, stratégiát, játéklehetõséget kipróbáltam. Mindig hardon játszom, mert már csak így van benne váratlan esemény. Nagyon tetszik benne az egyszerû kezelési felület, hogy minden látható, egyértelmû. A politikai térképen csak rá kell mutatni egy országra, máris megvillantja a kapcsolatunk értékeit, stb. A menük is egyértelmûek, van gazdasági összefoglaló, meg minden. A diplomácia is hatásos és jó ötlet, hogy a jó kapcsolatokat némi arannyal könnyen elõ lehet mozdítani, ami nagy segítség abban az esetben, ha amúgy valami miatt (pl. vallási különbözõség) nem hajlamos barátkozni az ellen. Jó hogy a progi taktikázik a csapatok mozgatásánál, támad, visszavonul stb, de azért nyerni õ is inkább csak túlerõvel szokott. Néha persze csinál logikátlan lépéseket az AI, dehát néhány deka szilíciumtól ne várjunk csodákat.
Ami nem tetszik:
-Béna, unalmas csatatérkép. Nem is valami szép, de az még hagyján. Kicsi, és mindegyik helyszín szinte ugyanolyan.
-Nincs számottevõ különbség az egyes nemzetek egységei, stratégiája között. Ahogy pedig az ember terjeszkedik, szinte minden egység szépen lassan elérhetõ (csak a vallastól függõek nem).
No de: szóval kicsit visszaolvastam a topicban, és láttam hogy másnak is az a problémája mint nekem, nevezetesen az, hogy mivel a hadseregemmel nem bír, sem a kémjeimmel ezért hardon a gép csal. Szinte látom magam elõtt ahogy töprengtek a bolgár programozó skacok napokig hogyan nehezítsék még a dolgot, hát jól kitalálták a megoldást. Végülis csak egy kis frigidítás kell hozzá, semmi más. Hiába a nagy birodalom, erõs gazdaság, hadsereg, egyszerûen nem születik utód, azt annyi. Ilyenkor, ha már az eredeti testvérekbõl sem él senki, a király automatikusan az egyik épp nem harcoló hadvezér lesz (persze általában a legjobb skillekkel rendelkezõ, hogy kárba vesszen ha meghal). Szóval szépen fogynak a marsallok, persze lehet felvenni embert bármikor, na ja, csakhát hardon vhogy furcsa mód 80-90%-ban kiderül róla hogy vkinek a kémje. Én akkor szoktam elkezdeni nyugtalankodni, amikor már sokcsillagos elit kémjeim valamelyike kinevezõdik királynak, aztán persze az is impotens vagy mi, jön a következõ és így tovább. A végén már nincs kémem ergó kémelhárítás sincs, tehát ha felveszek vkit, nem bukik le idõben ha kém. Kész. Ilyenkor már csak idõ kérdése, hogy szétszedjenek.
Amúgy néhány tipp hogy hardon tovább húzzuk az elkerülhetetlent amíg lehet:
-Már a játék legelején vegyünk fel hadvezéreket és kereskedõket ugyanis ilyenkor általában még nem küld ki a gép kémeket, tehát ezek biztonságosak. :-)
-A királyi család tagjait becsüljük meg. Ha van több fiú örökös, a leggyengébbet nevezzük ki trónörökösnek (rá kell kattintani és rászáll a kis korona) ezzel halálra is ítéljük, a többieket meg kémnek és papnak nevezzük ki (tehetségük függvényében). 2 Kémünk mindig legyen, akkor gyakorlatilag bárkit felveszünk hamar lebukik ha kém.
-Vigyázzunk a marsallokra, nem biztos pl hogy megéri mindenáron egy gyõzelem, ha csatában szarul állunk: inkább retreat, szégyen a futás, de a vezér legtöbbször még megmenthetõ (ha feloszlatjuk a sereget gyorsabban menekül). A pappal sem kell mindenáron konvertálni. Inkább ha nagy a vallási különbözõség, próbáljunk másképpen a nép kedvére tenni és ellensúlyozni a vallási mínuszt. Adoptálni viszont mindig!
-Használjuk a királyt. A királyi család tagjai egyébként "emlékeznek" a tapasztalati pontjaikra. Tehát mondjuk ha kinevezzük hadvezérnek, és szerez csillagokat, majd visszahívjuk, kinevezzük mondjuk kereskedõnek, majd megint visszahívjuk és beállítjuk újból hadvezérnek, akkor emlékezni fog a korábban szerzett csillagjaira, így ezek nem vesznek el. Kérhetünk belõle skilleket is. :-)
-Házasodni kötelezõ, de csak módjával! A fiúkat mindig eskessük, de a lányokat házasítani annyira nem éri meg, mert ha nincs fiú akkor rendszerint csak követelõzés a vége.
Tapasztalatom szerint ésszerûen használva a korábban megszerzett marsallokat és egy kis szerencsével simán túl lehet élni 2,3 esetleg 4 impotens királyt is. Aztán persze (különösen ha összerúgjuk a port a pápával, vagy valami nagyobb szövetséggel) úgyis jön a vég...
Ha valakinek még vannak tapasztalatai, ötletei a terméketlenség problémájára lécci írjon!
Esetleg vmi MODpack vagy ilyesmi is lehet megoldás.