Mint sokan tudjátok már a játék két nézetbõl játszható; a szokásos madártávlatból és harmadik személyû figura mögüli nézetbõl. Mind a kettõ kell a játékban. Ezzel az új nézettel fokozták az akciórészt, ami tagadhatatlanul hangulatos, de nem feltétlenül hiányzott fõleg úgy, hogy vannak pályák, amiket kifejezetten csak erre írtak, de általánosságban, ahol szabadon lõdözhetünk ott le lehet hentelni a pályát taktika nélkül. Szerencsére egyre másra jönnek azok a pályák, ahol nem ölhetünk meg senkit. Itt tulajdon képen nem is kell 3-ik személyû nézetre váltani, hanem a jól megszokott Desperado stílusban lehet játszani. Szerencsére a fõ 5 karaktert nagyon hamar megkapjuk (a 6. még várat magára).
A játék grafikája nekem bejön. Az átvezetõket kezdem megszokni, de elõször borzalmasan gagyinak találtam. Ilyen képregényszerû képeket mutat amit „alá szinkronizálnak”. Azért manapság ennél jobbat is el tudok képzelni. Az idõzítõ funkciót alig-alig tudom használni, fõleg pause hiányában (legalábbis én nem találtam olyan pause-t, ami alatt szabadon mûködött volna az idõzítõ funkció). Ha valaki rájön arra, hogyhogy lehet azt beállítani, hogy amikor valamelyik szereplõ, akit épp nem irányítunk, de meglát egy ellenséget, azt lõje le, szóljon. Azt meg lehet csinálni, hogy egy adott gonoszt, ha meglát lelövi (az idõzítõt „amint meglát”-ra állítjuk és kijelöljük az szerencsétlent), de azt hogy általánosságban tüzelni kezdjen azt nem. Ergo ha figyelmetlenül, hagyok hátra valakit akkor azt birka mód lemészárolják és valaminek a védelmére sem hagyhatom hátra.
A játékhoz adott kézikönyv (ami magán a korongon is rajta van pdf-ben) egyszerûen csapnivaló. Még az sincs benne, hogy a különbözõ karaktereknek mi a speciális képessége. Ezeket ugyan a játékban többnyire elmondják, de pl a néger csávónál a nitrót vagy mi az a zöld tégely (ezen kívül van dobható dinamit és bontásra való dinamitköteg is) még nem tudom mire kell, mert csesztek beavatni (oké majd kitapasztalom, de akkor is milyen má, hogy nincs leírva sehol). A zenéje viszont nagyon jó. Igaz, hogy visszaköszön a motívumokban az ismert westernek taktusai, de attól ez még nagyon hangulatos.
Találkoztam egy „bug”-gal: ha valaki beleütközik leírom. Van egy pálya ahol egy körbe rendezõdött karavánt támadnak meg az indiánok és nekünk kell megvédenünk a telepeseket. A pálya leírásában az áll, hogy ha valamelyik farmert meglövik akkor a Doc.-kal gyógyítsuk meg, azonban játék közben egyszerûen nem engedi. Hiába van nála 7-10 kötszer a telepeseknél nem használja. Ez egyébként egy tipikusan akció rész; kis szekerekkel körülvet részben állnak hõseink a telepesekkel és a szekerek körül lovagló indiánokat kel több hullámban lemészárolnunk, akik kifejezetten szegény farmerekre céloznak. No taktika csak lövöldözni kell. Mivel fentebb leírtam, hogy területet nem sikerült bevédenem a szereplõkkel, így hiába volt ott négy fõhõs Sanchezal mészároltam egyedül (volt golyószórója neki hehehe).
Ja a megoldás a bugra. Még a roham elõtt Cooperral rohanjunk körbe és üssük le az összes telepest,… igen a nõket is. Ha nem tesszük meg lelövik õket, és nem tudjuk gyógyítani õket. Figyeljünk oda, ha magukhoz térnek üssük le õket újra.