Plague Tale azért nálam is átlag 80-110fps körül el van a 220W-os enyhén undervoltolt GA103 die-os 3060Ti-n 1440p + Medium - High + Balanced DLSS beállításokkal (kivéve városi részeken itt-ott van nagyobb tömegben 60fps köré beesés, de inkább az CPU oldalról / threaded optimization gyengeségéből jön, mert 70% fölé olyankor nem megy a GPU utilization, tehát nem az térdel le).
Igen, ez nem ultra, de 1440p-ben ordító különbség így sincs ahhoz képest (mondom ezt úgy, hogy én vagyok az a beteg állat aki képes 2 óránál is többet egy játék első pályáján a grafika belövésével elszarakodni a lehető legkevesebb kompromisszum kipréselése érdekében) és a DLSS-t sem szúrnám ki sehol, ha nem tudnám hogy be van kapcsolva.
Tehát ma a jelenlegi egyik leghírhedtebb VGA gyilkos játékban egy abszolút középkategóriába pozícionált, már bő két éve a piacon lévő kártya minimális kompromisszumok mellett egyszerre mind a FullHD felbontás, mind a 60fps, mint a középkategória korábban sokáig jellemzői mércéit képes el nem hanyagolható mértékben átszakítani. Mindez egy másik nézőpontból megközelítve egyben azt is magával hozza, hogy ez a teljesítményszint ott lohol közvetlenül a megelőző generáció flagship kártyáinak a nyakában, a 2080 SUPER-t meg is csípve a legtöbbször és a Ti-től is alig lemaradva. Egy-egy generációváltásnál azért nagyon ritkán volt megszokott ekkora ugrás (sőt, egyedül talán a unified shader és dx10 támogatást behozó 8000-es széria lehetett hasonló ugrás), főleg a TDP tekintetében sem visszás módon (ami a legújabb 4000-es széria esetén aztán ugye épp kitartóan borzolja a kedélyeket).
Ha én ezt nézem, akkor tehát a 3000-es széria azért elég jól betalált és ezt a lépéselőnyét ha nem is 3-4-5, de 1-2 évig azért még majd megtarthatja szerintem, mert jelenleg az itt felvázolt szakadék másik oldalán ragadt Turing, de talán még a Pascal alapú generációk is bőven beférnek a játékok fejlesztésénél, mint a piacon széleskörben még jelenlévő, a fejlesztésnél és optimalizációnál egyelőre figyelmen kívül nem hagyható tényezők a teljesítményszintek meghúzása kapcsán.
Az árszint persze elég brutális szintekre szaladt az elmúlt években ismert okokból, de mivel ez az újabb generációkéval együtt mozog tudtommal jelenleg, ezért ebben azoknak döntő előnye szintén nincs igazán.
Személy szerint engem az eddig látottak alapján egyedül talán az elég meggyőzőnek tűnő DLSS3 (hiánya) tud kicsit bosszantani, de várjuk ki a végét, mert már azt beszélik igazándiból ez is könnyen végezheti úgy, mint az RT a 10-es és 16-os széria tagjainál, csakhogy itt a processing unitok technológiai jelenlétét / fejlettségi szintjét tekintve ráadásul nincs is most akkora eltérés az Ada Lovelace javára a többiekhez képest.
Megjegyzem továbbá, hogy az RT core-ok is már azon a szinten voltak az Ampere architektúrában, hogy meg kell nézni a Metro: Exodus Enhanced-el mit hoztak ki belőle mind látvány, mind teljesítmény tekintetében. Mert amíg a Cyberpunk 2077 alapján vontam le én is eleinte a tanulságokat, addig az volt bennem, hogy ez ide bizony még nagyon kevés (a valóságos tükrödőzéseken felül annyira nem is nagy szám, plusz erőforrásigényben katasztrófális). Viszont a Metro esetén nagyon más a helyzet, egyrészt ott a fény/árnyékhatások is olyanok tőle, amire az ember vágyik a hype hatására, plusz teljesítmény tekintetében is kitűnő (1440p, szintén Balanced DLSS, ellenben a már nagyon kellemes 80-100fps itt nekem ultra részletesség mellett van így meg).