Eddig elég nagy volt a csend a Star Wars Republic Commando környékén: rövidke videó a tavalyi E3-on, fél tucat screenshot késõbb, minimális információ a játékról, és kész (gyakorlatilag csak annyit tudunk róla, hogy Clone Wars idején játszódik, és Unreal-technológia hajtja). A csend most megtörni látszik, Gamespoték kipróbálhatták a játékot, és rögtön vaskos elõzetest hajítottak a nyakunkba a látottak / hallottak alapján. A previewban található érdemi információkból lentebb csemegézünk - az új képeket a galériában találjátok:
A Republic Commando az Episode II és az Episode III történései között játszódik: az egyik elsõ küldetés a geonosisi csata (nem a jedik mellett harcolunk, hanem a bolygó barlangrendszerében teljesítük speciális feladatokat), a késõbbi missziók pedig hídul szolgálnak a két film eseményei között - a harmadik epizód egyik új rosszfiújával, Grievous Gennerálissal is összeakadunk majd.
A Köztársasági Kommandó ugyan (szintén) clonetrooperekbõl áll, de õk nem mindennapi példányok - elit alakulat, akiket a speciálisan a kényes szituációk megoldására hoztak létre.
A játék ötvözi a Halo irányítását a Raven Shield 3 komplexitásával és a Metroid Prime vizuális prezentációjával. Egy négytagú osztag irányítása lesz a feladatunk: közvetelenül csak a szakaszvezetõt irányítjuk, társainkat az AI vezérli - az RS3-hoz hasonlóan, helyzet-szenszitív parancsokkal tudunk majd belevatakozni az akcióba, és speciális utasításokat (támadj, fedezz, állj, formáció felvétele, stb.) adni a bajtársainknak.
A Republic Commando fegyver és pajzskezelése leginkább a Haloéhoz rokonítható: itt is két fegyver-slottal gazdálkodhatunk (plusz a gránátok), de lehetõségünk lesz az alap fegyverek fejlesztésre is. A default rohampuska például távcsõvel és páncéltörõ lövedékekkel is felszerelhetõ lesz, a másodlagos pisztolyt pedig az ellenfelektõl elkobzott harci eszközökre cserélhetjük le a küldetés folyamán. A pajzs mûködése (is) szolgai módon követi a Halo megoldását: ha elfogy, sebzõdünk - a nyugodt idõszakokban (gyk: amikor nem lõnek minket :-) viszont újratöltõdik.
Vaskos multiplayer támogatást kapunk: egyelõre a szoksás játékmóduszokra (deathmatch, team deathmatch, és capture the flag) derült csak fény. Xboxon offline négyen tudunk egyszerre nyomulni (osztott képernyõn), online pedig maximum tizenhatan.
Az játék single player szekciója három (jó sok küldetést kínáló) kampányra oszlik: a geonosisi csetepaté után egy elhagyatott ûrhajó , és végül a Kashykk planéta várja kicsiny kommandónkat. Megjelenés: 2004 õszén, PC-re és Xboxra."