Kár, de ez is egy stílus, "ízlések pofonok ugyebár..." Azért luc besson féle francia vonulat filmjeibõl biztos láttál pár darabot, és nem hiszem hogy a rossz filmek közé sorolnád õket.
Cat féle cikk két ponton bukik meg. Ha nem pénzbevetél és a darab szám alapján nézné az ember a filmgyártást europa kontra holywood kapcsán. Mert lehet hogy egy-egy francia vagy lengyel film annyit sem hoz összesen a konyhára mint egy-egy amcsi film fõszereplõjének 1 heti! fizetése. Viszont ha leülsz, és egy picit olyan történetre vágysz, ami talán veled is megtörténhet, nem robban fel a fél világ, nem lõnek le minden harmadik statisztát a filmben, akkor az europai (és keleti) filmipar is lehet nyerõ. Keleten egy-egy JackieChan film a mai napig nagyobb nézettséget produkál mint bármelyik holywoodi szuperprodukcio, igaz ez a népességgel is összefüggésben van keményen. (az összebevétel ezzel ellentétben elenyészõ százaléka a holywoodinak, ezérti s pakolt össze JC anno es indult el amcsiba). Egyszóval az kétségtelen, hogy az amerikaik jól csinálják és ha csinálnak egy filmet, azt úgy megcsinálják, hogy kifelé a moziból még mindig az égnek áll a hajunk a hang és vizuális hatásoktól. Ezzel kevés europai gyártó tudja felvenni a versenyt. Így õk a történetre, és a hétköznapi emberre fektetik a hangsúlyt, amit ha megnézel, lehet hogy nem áll égnek a hajad, de széles mosollyal vonulsz ki a terembõl és az az érzésed, hogy ez veled is megtörténhetet volna.
Ez az én szubjektiv véleményem, nem akarok senkit sem meggyõzni, mert mindenki saját maga tudja mi a jó neki. Természetesen mindkét oldalon vannak kivételek - van jópár számomra nagyon tetszetõs amcsi szuperprodukcó, és bûnrossz europai film (igaz ezek legtöbbször elkövették azt a hibát hogy felvették a holywoodi stílust - amihez õk nem értenek, csak az ameriakaik ez kétségtelen)