(TeamXBOX) Barny feltankolta magát nyuszis kakaóval, nem lehet leállítani: A TeamXBox képviselõi remek érzékkel tapintottak rá a tényre, hogy már jó ideje nem hallottunk a BioWare új sikervárományos RPG-jérõl, a Jade Empire-rõl. Ezt pótolván egy nagyobb lélegzetvételû interjút készítettek Dr. Ray Muzyka-val (CEO):
Játékmenetét tekintve miben más a Jade Empire, mint az elõzõ BioWare játékok?
Talán a legfontosabb újítás a real-time harc, melyet úgy terveztünk, hogy beleélhesse magát a játékos egy harcmûvész szerepébe. Természetesen lehetõség lesz a harc megállítására, hogy utasításokat adjunk ki. A hangulat növelése érdekében több, mint 30 harci stílust digitalizáltunk be, motion-capture rendszerrel. Ez tartalmazza a pusztakezes harcot, különbözõ fegyverek használatát, mágia alkalmazását, stb.
Mit tudsz elmondani a játékrendszerrõl?
A karaktered fõ tulajdonságai a Test, Elme és Lélek. A Test a hp-t növeli, az Elme a harci képességeidre van hatással (illetve az idõt lehet vele lelassítani), míg a Lélek a Chi pontok mennyiségére van befolyással. A Chi pontok segítségével varázsolhatsz, gyógyíthatod magad, Chi-ütéseket vihetsz be, illetve formálhatod a harci stílusodat.
Miért döntöttetek úgy, hogy a party-alapú RPG helyett egy fõszereplõ lesz a játékban?
Egy Jade Empire-szerû gyors akció RPG-ben nagyon fontos az egyszemélyes játék. Harcmûvészként rengeteg taktikai lépést kell alkalmaznod, kombókat kell összeállítanod. A harc sebességét lehet befolyásolni az alkalmazott mozdulatokkal, harci stílusokkal.
Mekkora a játék világa, illetve a végigjátszáshoz mennyi idõ szükséges?
A Jade Empire megközelítõleg 30-40 órányi játékélményt garantál, emellett számos lehetõséget nyújt a játék újbóli végigjátszására. Választhatsz, jó, illetve rossz karakterként játszol-e, ezeken belül ugyancsak rengeteg elágazás lesz, alküldetésekkel, illetve véletlenszerûen elérhetõ speciális helyekkel.
Miért helyeztétek a játékot az õsi Kína világába?
Amikor ezt a játékot terveztük, mindenképpen egy harcmûvész RPG-t szerettünk volna készíteni. Ezért kézenfekvõ választás volt az õsi Kína világa.
Tervezitek a Jade Empire (esetleges) folytatását?
Nagyon élveztük a játék fejlesztését, tehát van némi alapja a jövendõ Jade Empire játékoknak. Ellenben ez egy olyan döntés, amit majd késõbb hozunk meg.
Egy kis offtopic kérdés... Az MMORPG-k nagyon népszerûek mostanában, tervezitek az MMORPG bizniszbe való beszállást?
Sok alkalmazottunk MMOG fan, így ez egy olyan terület, ahol rendelkezünk ismeretekkel. Pillanatnyilag egy MMOG játékunk sem áll fejlesztés alatt, de ez egy olyan lépés, amit mindenképpen megfontolunk a jövõben.
Mi a helyzet az átvezetõ animokkal? FMV-t használtok, vagy in-game animációkat, vagy mindkettõt?
A BioWare játékok mindig is a történetmesélésrõl szóltak, és különbözõ eszközöket használunk ehhez. A legtöbb átvezetõ animációk in-game animok, de FMV-t használunk ott, ahol nem lenne megoldható az animáció az elõbbi módon.
A Jade Empire világa egy misztikus hely, amelynek az õsi Kína ad helyet. Milyen kutatási munkákat végeztetek a világgal kapcsolatban?
Hónapokon keresztül kutattunk a világgal kapcsolatban, melynek során számos novellát, könyvet olvastunk el, illetve harcmûvész filmeket néztünk meg.
A Jade Empire fejlesztése pillanatnyilag melyik fázisában tart, és mikor lesz kész?
Pillanatnyilag teljes produkciós fázisban vagyunk, vagyis a design elemek már teljesen készen vannak, pillanatnyilag a kontentet gyártjuk (grafikai elemeket, hangokat, zenéket). A rilíz tervezett dátuma 2005 Q1.