nem kifejezetten ebbe a topicba tartozik, de ez van most felszínen:
hétvégén - miután végképp agyamra ment az Euro mindent kiszámolós gémpléje – neki ültem és összehasonlítottam a FIFA2003, FIFA2004 és az Euro2004-et olyan szempontból, hogy a gép védekezése melyik verzsönnél a legrealisztikusabb. Lényeg az volt, hogy hol lehet olyan támadásokat vezetni, amelyek a szöktetések, beívelések és egyáltalán a kivitelezhetõ csapat összjáték szempontjából a legjobban modellezi a valóságot.
Az Euro-t már kiveséztük..., itt gyakorlatilag a progi „dönti el”, hogy mi az amit az adott helyzetben megtudsz oldani és mi az amit elbénázol, még amatõrön is idegesítõ a script, arról nem is beszélve, hogy igen látványosan asszisztál a gólomhoz pl. védõivel elhúzódva engedi, hogy begyalogoljak a 16-oson belülre és onnan gól. Máskor meg az fél méterre lõvõ társadnak sem tudsz passzolni (mert vagy annyi idõ telik el a gomb lenyomás és a passz közt, hogy szerel a védõ, vagy oda a jó pozíció, vagy pedig egész egyszerûen egy nagyjából irányban lévõ, de helyzeten kívüli társnak megy a passz)
A fifa2003 esetében fõ gondom, hogy ha futtatsz egy játékost akkor az csak addig szalad, amíg nem nyomsz egy passzt. Így ha nem neki passzolsz közvetlenül, hanem elõször egy harmadik játékosnak és azzal akarsz tovább passzolni a beindított csatárnak, akkor ez nem mûxik, mert a beindított csati az (indítást követõ) elsõ pasznál leáll (mivel nem õ kapta a labdát) sõt mire neki tovább passzolnék már visszafelé fut...
Én a Fifa2004-et semi pro-n találtam e szempontból a legelfogadhatóbbnak (szigorúan OTB nélkül, mert az nem reális). Ha 2 perces félidõket nyomok, akkor a rugott gólmennyiség is reális, csak a gép támadása (a nehézségi fokozatnak megfelelõen) gyenge. Pro-ban meg már olyan bénításokat kapsz, ami irreálissá teszi a gamet.