„a lácot nem érdemes olajozni mert belemész 1 porfelhõbe és a nagyobb kárt okoz...”
Az lenne a kérésem, hogy ilyen hülyeségeket ha lehet ne írjunk!
A bringa egy mechanikus szerkezet, amit karban kell tartani idõnként.
A láncot olajozni kell. Az olaj ugyanis az egyetlen olyan kenõanyag, ami képes a láncszemek közötti csapokba is beszivárogni és így gondoskodni a kenésrõl és korrózió védelemrõl.
Tény, hogy a por rátapad. Éppen ezért kell idõnként megtisztítani a láncot, vagy lánctisztító készülékkel, vagy a lánc leszerelésével és zsíroldóban való átmosásával.
Sokkal nagyobb kárt okoz az, ha nincs megfelelõ kenés, mint az a kevés por, ami rátapad a láncra.
Milyen sûrûn kell olajozni?
Esõ vagy bringa mosást követõen a száradás után mindenképpen ajánlott.
Ha túl száraz a lánc, értsd ez alatt azt, hogy ha megfogod kézzel, nem hagy nyomot az ujjaidon.
De a tapasztalt bringás hallani is fogja, ha már szükségszerû a dolog. A lánc és a váltó sokkal hangosabb, surrogó hangot ad.
A saját véleményem az, hogy inkább legyen többször olajozva, mint ritkábban.
Rosszul vagyok attól, mikor a kocabringások bicoján zörög, csikorog a lánc és a meghajtás, mert a gyárból való kikerülés óta egy csepp kenõanyagot sem látott az egész.