"Ha a halozati kapcsolatnak van overhead-je (mindig van!!), akkor az a Google eseten is van. Persze vegtelensegig novelheto az osszekotott gepek szama, viszont ezzel aranyosan megno a belso adatbazis szinkronizacios - egyebkent improduktiv, adminisztracios - feladatok mennyisege."
de pl. a google esetében teljesen megengedhetõ a fõ adatbázis és a nodeok adatbázisa közötti 1-2 napos eltérés, tehát ott például az adatbázis szinkronizáció nem jelent problémát
Azutan ott vannak a nagyon osszetett problemak: pl. numerikus vegeselem modszer (pl. idojaras). Ez frankon parhuzamosithato. Lehetoleg egy 3D halozattal, ha kerhetnem.... Minden node a ter egy megfelelo kockajaban vegez diszkret szimulaciot, kozben folyamatosan megosztja mind a hat szomszedjaval az eredmenyt. (Gyanitom 26 szomszeddal a network overhead mar tul nagy lenne.)"
megfelelõ irányítással nem a network overhead lesz nagy, hanem az árak szöknek az egekbe, nomeg az az az iszonyatos mennyiségû kábel, amit az interconnect felemészt csak a helyet foglalja, az earth simulator építésénél ha jól emlékszem a (elfelejtettem a megfelflõ szakszót), a lényeg az, hogy minden node minden node-al 1 interconnect HUBon keresztül tud kapcsolódni, és mindegyik egyszerre, tehát a mindent-mindennel elv lehetõ legegyszerûbb de még lehetséges megvalósítása többe került, mint a NEC CPUk, pedig ott a fejlesztést is õk fizették.