Igen, mert azt írta az újság is. Ennek ellenére pedig a SW Battlegrounds jóval szarabb volt és sok más SW progi is.
(A Battlegroundsnál szarabb SW progival még nem nyomultam!)
A Force Commander meg tele volt jó ötletekkel. Emlékszem, hogy anno olyan lett volna, mint a C&C. De aztán mégse lett. De pont így volt jó!
Az a baj, hogy sok játék meg sem éri a nagykorúságot. Sok mindentõl függenek a dolgok. Fõleg az adott országtól. Az FPS-ek mostanában a multi résztõl - legyen lehetõség tört szerverre - illetve a grafikától. Ennek ellenére pl. a CS sem nevezhetõ ma már szépnek, de mégis sokan nyomják. Tört szerverek, hiába no.
A Raven Shield ezen bukott meg nálunk, a H&D2 is. Ráadásul az utóbbival egyidõben jött ugye ki a CofD, ahol volt tört szerver a kezdetektõl. Az Operation Flashpoint meg a grafikán szenvedett vereséget, ráadásul akkoriban a gépkövetelmény rész sokaknak fejfájást okozott. Mára már nem szép progi. Nálunk megbukott. A cseheknél nem ... (Õk adták ki.) Az a baj, ha nálunk valami bukik régen, ritka, hogy jból el kezdjenek rajongani érte. Üditõ példák szoktak lenni a második VH-s progik: Mostanában a WWII. Online és a Panzer Elite. :) (Egyik sem a grafikájáról híres.)
(Azért némi hasonlóság van ugye az Op.Flash, a WWIIO és a BF között. Valami miatt a BF futott be. Sõt elhúzott. Vagy újabban itt van a H&D2. Elvileg a multi része, ha jól tudom, olyan, mint a BF-é. De alig érdeklõdnek iránta, mert meg kéne eredetiben ahhoz venni, hogy játszhassanak vele multiban. Ez a kár, sajnos. Amúgy lehet, hogy az EA csinálja jól? Õk nem korlátozzák, firtatják a netes részt (Mohaa, COD, BF), sokan rászoknak, és ami kiesik kezdetben, azt a rajongók késõbb bepótolják. Nagy cég, megteheti, hogy egy évvel késõbb, a játék multi részéért rajongó emberek mégis megvegyék eredetiben, már csak azért is, mert a kedvencük lett. :)
Aztán sok játék azon bukik el, hogy konzol átirat. Az FPS-ek esetében a grafika mérvadó, a konzolátiratoknál, meg az irányítás vagy a fizika. Sajos a készítõk nem tanulnak és sorra meghagyják azt az irányítást és fizikát, amit pofozgatással csiszolni lehetne. Bukik is a drága (pl. Colin 3 - vsz. 4 is -, akcióknál pl. a Shadow of Zorro. A Metal Gear is IGAZI PC-s siker lett volna, ha az irányítást a Splinterhez hasonló szinten megcsinálják. Nem tették, ez van.)
Némelyik játékot már akkora várakozás elõz meg, hogy pont ezért lesz bukta, amikor kijön. Legutóbb a Republic volt az, amikor az Eidost - bár csak otthon, magamban - elküldtem a picsuba. Húzták, halasztották, aztán cseszhették. Nem akkor adták ki, amikor kellett volna, és amikor kiadták, akkor sem jó idõben. Akkoriban elég sok jó jött ki egyszerre. Az ok: bugfixing. Mondták õk. Szerintem meg csak balfaszok mászkálnak a kiadó PR csapatában. Ha eredeti idõpontban adják ki, akkor siker, így nem lett az.
(Pedig grafika, zene és story terén nagyon jól "megkomponált" valami volt.)
Van olyan játék is, ahol egyszerûen annyira bugos az adott game, hogy amikor kijön, sem siker. (Street Legal és utódai.)
Attól félek, hogy a következõ ilyen szopacs, a Desert Rats vs. Afrika Korps lesz. Szinte egyidõben jön majd ki a Panzersel, a Kombattal és a European Theatre címû, anno WW2 RTS néven bejelentkezett progival.
A nagyon elfeledett, a B&W volt. Azon meglepõdtem, hogy itthon pl. nem aratott akkorát, mint anno a Populus. Pedig errõl is nagyon jókat írtak. Szép is volt, de valahogy nem az a játék volt, amit egy RPG fan méltányolt, a stratégia rajongók meg az "Istenesdit" nem szokták meg.