Tegnapi élményem: a 98-as keménységû 28 mm szélességû kerék Bones Reds csapágyakkal maradéktalanul makulátlan aszfalton siklik, mint nedves punci.
Ue. a kerék ma, egy picit rosszabb aszfalton (tényleg csak egy picit) lassú, hangosan zörög és sok push-offot igényel. Ezen az aszfalton a 85-ös keménységû 36 mm szélességû kerék a nagyobb súrlódású elõzõ csapágyakkal jobban gördült, kevésbé volt hangos, jobban tartotta a sebességet, ezért kevesebb push-offot igényelt.
Akkor a tanulság, elvileg:
Ezért ajánlják utcára inkább cruisereket, mert
a cruisereket nagyobb átmérõjû, szélesebb és 78-as puhább urethane-bõl készült kerekkel szerelik, amik vegyes minõségû aszfalton jobban tartják a sebességet és átmérõjük valamint puhaságuk miatt több "akadályon" gond nélkül átgördülnek, amiken a normál deszkák kisebb és keményebb kerekekkel felütnek, megakadnak, zajosak.
Jó-e az okfejtés?
Ugyanakkor, ha maradéktalanul makulátlan az aszfalt, akkor cruiser letapad és lassú, mint a csiga?