A forma1-es pilótákra folyamatosan 3-4G hat 1,5 órán keresztül. És meg se kottyan nekik.
Azért hogy meg se kottyan nekik, az erõs túlzás. 3-7kg-ot vesztenek a testsúlyukból egy verseny alatt, és komolyan kifáradnak.
6-7 meg nem olyan sokkal több, bár ekkora erõ hatására már lehet kevésbé tudnának odafigyelni.
Nem csak az odafigyeléssel van a probléma. A megnövekedett terhelés exponenciálisan több megterhelést jelent. A vadászgéppilóták legjobbjai is csak 10-12G-t viselnek el pár másodpercig, megfelelõ öltözékben. A katapultáláskor 22-25G körüli erõ éri õket néhány század másodpercig. Ez általában mindig rövid idejû eszméletvesztéssel, és gerinc ill. nyaksérüléssel jár. Ez utóbbi miatt a katapultált pilóták általában hónapokig rehabilitáción vesznek részt, mielõtt újra repülni engedi õket. Egy vadászpilóta esetében a második-harmadik katapultálás után általában már egészségügyi okokból leszerelik õket. Kivételt a berepülõpilóták jelentenek, egyik-másik akár 6-7 katapultálás után is repül még.
kb 700G-nek felel meg(70kg/100g).
Ez nem gyorsulás. :)
A külsõ burkolatot terheled csak, a belsõ szerkezetet nem. A gyorsulásnál a belsõ szerkezetre is hat az erõ.
Egyébként az emberi rövid idejû gyorsulási rekord 300G felé van. Ütközésnél.
Megint: idõtartam. Roppant rövid idõ esetén még ez is túlélhetõ talán (nem próbálnám ki azért).