A Lada Sport Magyarországon létesíti európai bázisát.
"le tudtam ülni tárgyalni a LADA Sport vezetõjével és vele kezdtük el a beszélgetéseket"
"Azt gondolom, hogy nagyon jó idõben kezdtük el a munkát, hiszen a WTCC-ben is elõkerültek a Ladák, már eredményeket is tudnak felmutatni és rallyban is egy új típussal állt elõ a gyár. A Kalina különbözõ felszereltségben lett nemzetközileg homologizáltatva.
Van belõle N-es autó, van A csoportos, an már kit-car és jövõre S1600 és S2000 lehet a következõ lépcsõ."
"A tárgyalás alapja az volt, hogy szeretnénk Magyarországról elindítani az európai képviseletet. Értelem szerûen saját tõkével és kapcsolatokkal támogatni az egész projektet. Cserébe természetesen gyári támogatást, kizárólagosságot és hátteret kérünk. Tetszett a gyáriaknak az ötlet, megszületett a megállapodás, aminek a részletei épp kidolgozás alatt vannak. Még eben a hónapban aláírásra kerülnek a papírok.
Magyarországon alakult erre egy cég, amelyik ezeket a jogokat fogja viselni."
"Innen könnyebb elindulni Európába, mint Oroszországból. Éppen ezért létesítünk Budapest mellett egy központot, ami az európai Lada Sport otthona lesz. Ott lehet majd megtekinteni a versenyautókat, ott lesz az alkatrészbázis is, illetve maga a mûhely ahol a versenyautók építése, karbantartása fog zajlani."
"Szeretném, ha tovább élne a Ladák iránti rallyongás. Magam is nagy kedvelõje vagyok a hátsókerekes történetnek, de legyen egy kicsit modernebb változata is a típusnak.
Áldozni szeretnénk a marketingre is, meg vagyok gyõzõdve róla, hogy ezek az elsõkerekes Ladák is fognak úgy üvölteni, úgy harapni, hogy könnyû lesz szeretni õket.
Oroszországban több éve bizonyítottak már ezek az autók pályabajnokságokon, rallybajnokságban. Sikeresek, nagyon jók a visszajelzések. Nem elképzehetetlen a jövõben, hogy a gyorsasági bajnokságban csináljunk Kalina kupát, ezeket a dolgokat még körbe kell járni. A LADA pénzügyileg jelentõsen barátibb árat tud mutatni, mint a korábbi kupasorozatok számai. Szerencsére a gyár megmaradt annál az ártáblázatnál, ami korábban is jellemezte és az üzemeltetése is jóval olcsóbb."
A teljes interjú Ivanov Ivánnal, a TmSport Europe vezetõjével a DUEN.hu oldalról: