Elõre bocsátom, hogy pontosan nem tudom, hogy mely mûveleket végzi feleslegesen a CPU a videókártya helyett, de érzésre (amit bekapcsolva fps drasztikusan csökken, emellett a videókártya nem melegszik jobban) nagyjából van sejtésem, hogy mit, ezért írtam hogy a TnL-t csinálja a GPU helyett.
"esetleg a vertex shadelés még a CPU feladata lene"
"vertex shader a proci feladata... GPU-k végzik, ami viszont télleg így van"
Noh, most akkor hogy is van ez?
A vertex mûveleteket a gpu végzi, ha belenézel egy ilyesmi összehasonlító tábálzatba: Link
akkor onnan kitûnik, hogy 8 vertex egység egy mai modern graf kártyában, tehát órajelenként 8 vertex mûveletet tud végrehajtani. Hardware téren támogatott, nem procinak kéne szenvednie vele.
Már mérne lehetne több feladatot bizni a GPU-ra? Mindent õ csinál ami grafika, nem véletlen nevezték át az áttörés után GPU-nak addig csak 3d gyorsító, meg társkártya, meg ilyen csodák voltak a nevük, utána lett GPU, tehát grafikai feldolgozó egység, ami nem azt jelenti, hogy besegít a CPU-nak, hanem hogy tehermentesíti, a CPU helyett végzi ezeket a mûveletsorokat.
Adatátviteli sebesség? Ne viccelj már, nem úgy van ez kitalálva, hogy ki szar 20 ezer polygonos modelleknél meghaljon a dolog, amikor egy x1900 képes kipréselni magából kb 200 millió polygont másodpercenként.
Egyébként tipikusan a magas polygonszámú helyeken adja be a kulcsot, illetve ha árnyékot kell számolni, tehát megint ott tartunk, amit elõbb leírtam, hogy visszamentünk az õskorba és a geometriát illetve az árnyékokat a proci számolja.