Mostani kedvcsinálónk egy olyan programot igyekszik bemutatni nektek, mellyel kis csapatunk nem egy tagja már igen régóta szeretne játszani. A mindannyiunk által alapmûként elkönyvelt Omikron: The Nomad Soul készítõi lassan negyedik éve dolgoznak a Fahrenheit-en, habár eme hosszú idõ munkájából a játékosok eddig nem sokat tudhattak meg. Ezévben azonban végre ki lett tûzve a megjelenési dátum, s mivel végre összegyûlt elegendõ mennyiségû információ egy elõzetes megíráshoz, nem tudtam (tudtuk) megállni, hogy írjunk a Quantic Dream gyöngyszemérõl.
A program szinte biztos, hogy alapjaiban fogja megváltoztatni a PC-s játékok történelmét, a kérdés mindösszesen annyi, hogy a fejlesztõk meg tudják-e valósítani az elképzeléseiket minõségi formában. Úgy képzeljétek el a játékot, hogy ti irányítotok benne mindent és mindenkit s ezt a lehetõ legegyszerûbb módon. Az irányítás körülbelül olyan, mint amilyet a méltatlanul elfeledett Gabriel Knight 3-ban láthattunk, azaz lehetõségünk lesz beállítani a megfelelõ kameranézetet, s e mellett a karakterek cselekvését is mi határozhatjuk meg. A Fahrenheit ezzel sokkal inkább egy filmre fog hasonlítani, mintsem egy szoftverre, ami bizonyos szempontból lehet jó is, illetve rossz is. Egyrészt érdekes lesz végigtolni egy játékot végig a saját elképzeléseinkkel, másrészt viszont én aggódom egy kicsit, hiszen mi van akkor, ha a "filmkészítéshez" adott kellékeink nem fognak akkora mozgásteret biztosítani, hogy élvezzük azt?
A srácok mindenesetre igyekeznek a tõlük telhetõ legjobbat kihozni a Fahrenheit-bõl, így például azt ígérik, hogy az irányításhoz az egéren kívül semmi más nem fog kelleni, de lépjünk tovább, nézzük meg magát a programot. A történet tizenkét epizódra épül, így lényegében olyan lesz, mint hazánk - sikertelenségének ellenére - vérprofi kalandjátéka az A.G.O.N., abban térnek el a szoftverek egymástól - és Istennek hála - hogy a Fahrenheit megvásárolható lesz majd boltokban is, nem kell hozzá feltétlen hitelkártyával rendelkeznünk. Az epizódok elõreláthatólag havonta fognak kijönni meglehetõsen alacsony áron, s a legelsõre november tájékán számíthatunk, de a Vivendi tervez hármas, illetve hatos kiszereléseket is. Visszatérve a történetre: 2005 New York-jában járunk, ahol is a tél megdönt minden eddigi rekordot. A kegyetlen hideg persze nem béníthatja le a város életét, ám valami mégis elkezdõdik. Az emberek hirtelen megváltoznak és rituális módon elkezdik leölni társaikat. Mi is egy ilyen gyilkost alakítunk, nevezetesen Lucas Kane-t, ám mi szeretnénk rájönni, hogy olykor-olykor ki, vagy inkább mi veszi át az uralmat testünk és lelkünk felett. Azonban nemcsak a szerencsétlen gyilkossal kell idõröl-idõre elmenekülnünk, alakítjuk az õt üldözõ nyomozónõt, Carla Valenti-t, illetve Mr. Kane családját is.
Az akciókalandjátékok népes táborát gazdagítani igyekvõ Fahrenheit azonban nem olyanfajta móka, mint amilyenekkel eddig összefuthattunk a mûfajon belül, itt ugyanis nincsenek fegyverek, sem bunyók, csupán a reménytelen menekülés, a folytonos üldözés, no meg a gyanakvás, mely egyre jobban összefüggésbe hoz dolgokat. Remélem, hogy a tizenkettedik rész végére minden kiderül, nem pedig egy bugyuta Silent Hill-es befejezéssel leszünk gazdagabbak.
A vizualitás meglehetõsen impresszív, a Quantic Dream a saját, ICE névre keresztelt grafikus motorját alkalmazza a fejlesztés során. A képek már 2001 végén / 2002 elején is gyönyörûek voltak, a 2 évnyi fejlesztés után még szebbek lettek. Érdekesség gyanánt megemlíteném, hogy eddig 30 színész mûködött közre a Fahrenheit elkészítésében, s az õ lemodellezésükkel 140 játékbéli karaktert, s közel 12 órányi in-game animációt hoztak létre a fejlesztõk.
Remélem, hogy eme cikkünkkel ti is kedvet kaptok majd a programhoz. A játékkal a Vivendi nagyon sokat bukhat, de meg is gazdagodhat belõle, mi csak a legjobbakat merjük remélni. Egy azonban biztos: a Fahrenheit-tel egy új mûfaj fog megteremtõdni, mely nem árt már a PC iparnak.