(Gamefront) A második rész hivatalos címe frappánsan és röviden: Star Wars Knights of the Old Republic The Sith Lords vagy csak egyszerûen a Sith Lords.
5 évvel a Knights of the Old Republic eseményei után, mint az utolsó Jedi Lovagok egyike, visszatérünk a szétzilált Köztársaságba takarítani. A Jedi Rend mostanra megszûnt. Mi vagyunk az utolsó lovagok, és a Mandalóriai háborúban értünk el veterán státuszt. A Bioware túlságosan elfoglalt a Jade Empire projekttel, ezért a fejlesztést rábízta az Obsidian Entertainmentre.
Mentett KOTOR játékállást nem lehet betölteni. A történet nem folytatódik, mivel nem tudják, a játékosok a KOTOR melyik befejezése mellett döntöttek. A Sith Lords elején sok a párbeszéd, melyek alatt megtudjuk az elõzményeket. Minden egyes válaszunk más mederbe tereli a jövõbeli eseményeket. Mivel nincsenek Jedi beavatási feladatok, ezért hamarabb csöppenünk izgalmas konfliktusokba. Fénykardunkat viszont csak egy késõbbi mellékküldetés megoldása után kaparinthatjuk meg.
Az Ebon Hawk nevû csempészhajót sajna megrágta az idõ vasfoga, mivel egy aszteroida-bányásztelepen rozsdásodik. Ki kell cserélnünk a gyújtógyertyákat, meg új karburátort kell beszerelnünk, ha száguldozni akarunk vele. Teljes karosszéria felújítás is jó ötlet, hacsak hiperûrugrás közben nem szeretnénk valamelyik rozsdamarta lyukon keresztül kifigyelni a hidegecske világûr morc vákuumjába. Javítás után az Ebon Hawk úgy funkcionál majd, mint egy jó trabant. Mindenhová azzal megyünk és szinte mindenen átgázol. Korábbi szereplõk közül Revan befigyel, de csak NPC-ként. T3-M4, kedvenc droidunk, megint cimboránk lesz. Késõbb felbukkannak a színen Krela és Attan Rand Jedi személyek is. Társaink különleges képességei nagyon fontosak, mivel néhány küldetést csak megfelelõen kiválasztott partnerrel tudunk megoldani. Sajna lineáris cselekményszálon sprintelünk. Attól függetlenül, hogy jó vagy rossz Jedik voltunk, változik a befejezés. Érdekesség, hogy ha a sötét oldalt választjuk, akkor a hozzánk közel álló társak is követik példánkat. Persze lesz néhány lázadó cimbora, akiknek nem tetszik majd a nagy sötétség, így õk direkt a jó utat választják!
Magasabb osztályban presztízs klasszok jelennek meg: Sith Lord, Sith Marauder, Sith Assassin, Jedi Master, Jedi Watchman és a Jedi Weaponmaster. Hét világot tudunk végigkardozni. Eddig holtbiztos, hogy lesz Dantooine meg Telos (Carth hazája). Sajnos grafikailag tök ugyanazt a 3D motort kell eltûrnünk. Obszidiánék megpróbálják azért a fényeffekteket feldoppingolni. Szõröznek még az idõjárási hatások javításával és a harci mozgások terén szintén fejlõdést ígérnek. Szintlépéssel észrevehetõen finomabban, mesterhez egyre méltóbban fogunk mozogni. Három partitaggal nyomulhatunk, viszont általánosan több ellenfél jön szembe. Fénykard mellett a többi fegyverre is célszerû koncentrálnunk majd, ha nem akarunk idõ elõtt az örök Jedi-vadászmezõkre átteleportálni. Két fegyverösszeállítást most már gombnyomásra elérhetünk. Négy új póver van: A Force Sighttal átláthatunk a falon és észrevehetjük a túloldalon csámpázó ellenfelet. Nõi kosztümökön átlátásról egyenlõre nincs infó! A Clairevoyance-al a Prince of Persiából már ismert Jövõpillantás képesség lép mûködésbe és megláthatunk egy távoli helyet. Aki ért a javításhoz, az temérdek páncélt meg több színû fénykard variációt szerezhet be magának. Multiplayer nem lesz. Minijátékok megmaradtak és most már ki is hagyhatod õket.