Ez anyagszerkezeti probléma, jelenleg nincs olyan szerkezeti anyag, ami az ilyen igénybevételbõl adódó mindeféle hajlító-csavaró nyomatékokat hosszú távon elviselné. Kis tömegû gépek esetén, extra könnyû szerkezeti anyagokkal (kompozitok) lehetne kísérletezni. de van több probléma is. Emlékezõ mûanyagokat emlegettetek. Mi is ezeknek a lényege? Az ebbõl kialakított tárgyat deformáljuk, majd az valamilyen külsõ hatásra (jellemzõen hõ) visszanyeri eredeti formáját. A lényeg a hõmérséklet különbség! Tehát ha te a gép szárnyát, menet közben deformálod (nyilazod), az a súrlódási hõ hatására azonnal visszanyerné az alakját. Ha te a nyilazott alakot valamilyen mechanizmussal megtartod nyilazott formában, akkor szerkezeti feszültséget idézel elõ a szárny anyagában (lévén az szeretné vissza nyerni eredeti formáját), ami gyorsabb öregedéshez, rossz mértezés esetén azonnali töréshez vezethet.