"...Eljárt az idõ a hagyományos robogó felépítés - a hátsó blokk és a hátsó teleszkóp - felett, ami bár kényelmes volt, de már technikailag nem megfelelõ egy sportos és biztonságos futómûhöz..."
"...amelynek dinamikus egyensúlya van, stabilitása és biztonsága garantált a duplahidas aluminium vázzal, a központi hátsóhimbás rugózással, a centrálisan beszerelt központi motorblokkal, ami egyenlõ súlyelosztást biztosít a robogó eleje és hátulja között. Ily módon a különbség egy nagymotor és a GP 1 között a minimumra csökkent. Minden részletében kiemelkedik a konkurensek közül, új etalont teremtve ebben a robogó szegmensben..."
"...Olyan technikai megoldásokkal mint:
* elsõ, radiális fék
* fordított 35mm-es elsõ teleszkóp
* 14 colos kerekek, elöl: 120/70, hátul 140/60 gumikkal
* hátsó központi himbarendszeres teleszkóp
Az ember nem is gondolná, hogy robogón ül..."
"...A GP1 centrálisan elhelyezett motorblokkja a Piaggio csoport legújabb csúcsfejlesztése, mely maximális teljesítmény leadás mellett is megfelel az EURO 2-es normáknak..."
"Összefoglalva a GP1 50 Racing egyesíti a robogó és nagymotor elõnyeit:
robogóknál:
* nagyméretû sisaktartó
* kényelmes üléspozíció
* könnyû vezethetõség
* gyors helyváltoztatás
* komfortos menet tulajdonságok
* kis fogyasztás
nagymotoroknál:
* maximális féktulajdonságok(radiális féknyereg)
* egyenlõ súlyelosztás a motor eleje és hátulja között(centrális blokk és a hátsó kerék lánccal való meghajtása)