A hét végén egy új Suzuki-reklámra lettünk figyelmesek. A két dilis horgász és a hadarós autókereskedõ régi kedves ismerõsük, bár erõs a gyanúnk, hogy ezúttal csúnyán elszólják magukat. Az öltönyös reklámdíler szövegében a következõ félmondat is szerepel: "...érdemes tudni, hogy az SX4 már egyhatos dízelmotorral is kapható...". Pedig igazából nem kapható, vagy legalábbis azok a Suzuki-kereskedõk, akiknél érdeklõdtünk, nem tudnak róla semmit. Ugyanakkor a Suzuki honlapján a reklámfilm mellett írásban is találkozhatunk az 1,6-os dízel SX4-gyel, amelyet a szöveg szerint múlt csütörtöktõl már ki is lehet próbálni a Suzuki varázslat akció keretében.
Az a gyanúnk, hogy tényleg egy létezõ modellrõl van szó, amelyet azonban még nem mutattak be – talán majd a Genfi Autószalonon, március második hetében majd erre is sor kerül, és rögvest utána a forgalmazás is megindulhat. A Magyar Suzuki sajtóosztályától szerencsére megkaptuk az új modellváltozat adatait, így kiderült, hogy a PSA és a Ford 1,6 literes négyhengeres turbódízelének gyengébbik, 90 lóerõs változatát kapja meg az SX4. A motor ötsebességes váltóval, és kétkerékhajtással kombinálva lesz elérhetõ. A típusváltozat így 175 km/h-s végsebesség elérésére lesz képes és 12,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, azaz nagyjából az 1,5 literes alapváltozat dinamikáját nyújtja, viszont 5,3 literes átlagfogyasztásával és 6,4 literes városi fogyasztásával ez lesz az SX4 sorozat legtakarékodabb darabja. Az új változat árát egyelõre nem ismerjük, de az az alacsonyabb regisztrációs adó miatt alighanem olcsóbb lesz, mint a Fiat 1,9 literes dízelmotorjával felszerelt csúcsmodell.
Genfben egyébként más SX4-újdonságok is várhatók. Bemutatják a Kínában egyszer már leleplezett szedánt, és úgy tudjuk, egy utcai sportváltozat is készül.