A Games-Fusion.net interjút készített a Battlefield 2-t hegesztõ DICE Studios-os arcokkal. Ez a kis interjú betekintést nyújt az új Battlefiled játék rejtelmeibe, illetve jövõképet kaphatunk a megamulti-FPS játékok jövõjérõl.
Milyen újdonságot hoz az új engine a Battlefield 2-be? Illetve milyen új fícsörökkel pakoltátok meg, hogy a játék ne avuljon el, és felvegye a versenyt más multi FPS-ekkel?
Hogy teljesítsük az elvárásainkat, és megfeleljünk a céljainkank az elõzõ részkhez képest új látványvilágot kellett teremteni. Az új renderelõ magot a BF2-höz újonnan írtuk, telepakoltuk shaderekkel, és más különbözõ dolgokkal, amelyek teljesen kihasználják a következõ generációs videokártyákat. Az elsõ és legfontosabb újítás a renderelõ engine, amely lehetõvé teszik, hogy minden egyes pixel dinamikus megvilágításban látszódjon, nem akadály a több fényforrás sem. Ahhoz hogy a fényhatások tényleg lenyûgözõek, illetve meggyõzõek legyenek, emellett persze a frame rate is jó maradjon teljesen új technikák kifejlesztését igényelték. A Battlefiled kiterjedt és dinamikus világához a fény-árnyék megoldáshoz új hybrid árnyékolási technológiát kellett használni. Ezekkel az új tulajdonságokkal a fejlesztõknek lehetõség lesz hihetetlen részletességet vinni a játékvilágba. Végeredményként egy vizuálisan gazdag és kielégítõ környezetet kapunk.
Milyen kutatásokat kellett elvégezni, hogy a játékba a modern harcászati fegyvereket tényleg élethûen ábrázoljátok? Bevontátok az Amerikai Hadsereget a fejlesztésbe?
Széles körû kutatásokat folytattun a modern fegyverek, fegyverrendszerek, jármûvek, egyenruhák, és más egyéb harcászati eszközökkel kapcsolatban. Közülünk sokan szolgáltak a seregben így van némi tapasztalatunk, de alkalmazunk egy volt századost is, aki szintén a seregben szolgált. Olyan játékot szeretnénk készíteni, ami rendkívül élethûen néz ki, azonban gyorsan megtanulható, és sok örömet nyújt a játékosoknak.
Milyen jármûvek állnak a jtákos rendelkezésére?
Olyan mai, illetve közeljövõ beli jármûvekre kell számítani, amelyeket a US Marine Corps, kínai, illetve modern Közel-Keleti hadseregek használnak. A Battlefield világában egyaránt megtalálható a szárazföldi-, vízi-, illetve légiharc, és ugyanezt fogjuk nyújtani az új részben is.
A repülési fizika a Battlefiled: Vietnam-hoz lesz hasonló, vagy esetleg drámai változtatásokat fogtok eszközölni ezen a téren?
Azt a "stlílust" fogjuk visszahozni, ami a Battlefiled 1942-ben is volt. Ez volt átültetve a Battlefield: Vietnam-ra is, és ez lesz átültetve a modern légiharcra is. Ami változni fog, hogy új dolgok kerülnek be, hogy a mai modern légiharcnak megfelelõ legyen, tehát utánégetõket pakolunk be a gépekbe, amivel rövid ideig nagy sebességettudunk elérni. Ez nagyon hasznos, amikor egy meleg helyzetbõl gyorsan szabadulni szeretnénk. Mindenképp el kell mondanom, hogy a légiharc nem olyan lesz, hogy a radaron kiválasztjuk az ellenséges gépet, kilõjük a rakétát és a pilótafülkében nyugodtan üldögélve várjuk míg az ellenfél felrobban. A légiharc olyan lesz, mint amilyet monjduk a Top Gun-ban láthattunk, tehát az ellenfélre rá kell állnunk, és úgy kell lelõnünk, illetve el kell kerülnünk, hogy hõkövetéses rakétával a seggünkbe durrantsanak.
Mekkora pályákat kapunk a Battlefiled 2-ben? Van esély rá, hogy dupla akkora pályákon játsszunk, mint amekkorákat a BF: 1942-ben, és a BF: Vietnam-ban láttunk?
Még teszteljük, hogy mekkorák lehetnek a pályák, hogy mégis jó játékélményt nyújtsanak. A játékosok száma viszont sokkal nagyobb lesz, mint az elõzõ BF játékokban.
Mesélj nekünk errõl a parancsnoki módról. Hogyan is fog ez mûködni?
Mindkét oldalon egy-egy játékosnak lehetõség van arra, hogy az adott oldal vezetõje legyen. Olyan eszközöket kapnak, amivel irányíthatják a csapatukat, illetve befolyásolhatják a csata kimenetelét. Õket csak a csapatuk teljesítménye alapján fogjuk jutalmazni, nem pedig az egyéni teljesítményük szerint.
Mit gondolsz, ez a játékstílus hova fog fejlõdni a következõ években? Tehát kaphatunk olyan játékokat, amelyek ötvözi a szárazföldi modern harci szituációkat, és egyben realisztikus repülõszimulátorok egyben?
Úgy gondolom, hogy fognak ehhez hasonló játékokat fejleszteni. Azonban a valószerûség nagyon összetetté és nehezen tanulhatóvá teheti a játékot... A játékosoknak nincs kedbük hosszú leírásokat bogarászni, hanem néhány perces tanulás után már játszani szeretnének.
Ez a játékfajta szerintem mindenképp megállja a helyét, és egyre jobban eltávolodik az egyjátékos küldetésektõl, és mindinkább az online játékmódok felé kacsint majd.
Szerinted ahogy a számítógépek teljesítménye növekszik, a játékfejlesztõk esetleg megpróbálnak majd egy olyan játékot fejleszteni, amely monjduk egy nagy multiplayer hadjáratra koncentrál? Például ahelyett, hogy kis szerverekre csatlakoznánk, mondjuk bárki felcsatlakozhatna egy egy virtuális valós idejû "háborúba". Továbbá a játékos kiválaszthatja a neki megfelelõ karriert, mondjuk a haditengerészetnél, légierõnél, vagy gyalogságnál, úgy ahogy mondjuk egy egyjátékos küldetéssorozatban.
Ahogy a sávszélesség és az adatforgalom nõ, úgy bõvülnek a lehetõségek is, tehát lehetõséget látunk még nagyobb csaták lebonyolításában, mint ahogy a nagy multiplayer hadjáratokban is. Ezzel együtt, a különbözõ klánok és játékos csoportok is meghatározó szerepet játszanak/fognak játszani.