A Digital Illusions mindent megtesz annak érdekében, hogy a Battlefield 2 legalább akkorát csapjon a pocsolyába, ha nem nagyobbat, mint elõdje tette. Teljesen új audio és fizikai alrendszerekkel kibõvített grafikai motort fejlesztettek a komplex, a játékos számára mégis könnyedén elsajátítható játékmenethez. A könnyû kezelhetõség jegyében pofon egyszerû a jármûvek kezelése. A légvédelmi ütegek esetében mozgó háromszögek (ha egy helyben állnak, akkor épp lag van :) reprezentálják a közelben elsuhanó vadászgépeket. Pár másodperc multán máris beméri a rendszer a nekünk tetszõ áldozatot és küldhetjük is a hõkövetõ rakétákal. A kokpitban üldögélõ másik játékos ezt látva hõ- és infracsapdákat dobálhat a bõrére áhitozó, csattogó fogú rakéta ellen.
A GameSpot embereinek prezentált poros városi pálya szépen berendezett, sõt az új motornak hála dinamikus fények és árnyékok tupírozzák az összhatást. Vannak szétlõhetõ tereptárgyak és perforálható anyagok egyaránt. Egy vékony acéllemez mögé bújva elrejtõzhetünk ugyan, ám egy eltévedt sorozat könnyedén átslisszol a lemezen és lyukat üthet belénk. Az összes játékos modellt rákötötték a központi fizikai rendszerre. Rongybaba megoldások, a harc hevében elszálló és földön pattogó rohambilik, a légvédelmi ütegbõl aláhulló méretes hüvelyek monoton gurulása, a felvert por, szóval minden benne foglaltatik a kölcsönhatások újszerû világában. A házak által övezett szûk utcákon nem nagyon hallani a közeledõ helikoptert, ám amint fölénk ér, a lapátok fülsiketítõ hangja vészriadót fúj elménkben.
A játékmenet alap koncepciója két új osztály és a pontrendszer bevezetésén kívül nem sokat változott. A nehézfegyver specialista claymore aknákat és málhás szamárként egy rakat plusz muníciót cipel magával, amit kedve szerint elosztogathat a csapattagok között. A különleges alakulat pont fordítva, szépen csendben, a kulcsponmtokra helyezett robbanótöltetekkel operál. A szanitéc és a mérnök a központilag tárolt pontrendszerbõl adódóan újra életre kelhet, mivel a fejlõdés pluszokkal, pl. új, de nem feltétlen jobb fegyverekkel jár.
A csapatmunkát segíti a kontextus érzékeny parancsküldés és a csapat chat rendszer. A funkció gombok ütlegelése helyett elég az ellenségre fordulni, rábökni a Q gombra, s máris röpül az "ellen a láthatáron" üzenet a csapattársaknak. A perfekt koordinálást segíti a teljes képernyõs parancsnoki térkép, ahol terület és épület specifikus terveket és parancsokat adhatunk, illetve közölhetünk a többiekkel. Természetesen minden egyes mûvelet nyomon követhetõ a kistérképen.
A folyamatosan fluktuáló játékosszám miatt sokszor unalomba fúltak a nagyobb térképek. A BF2 itt is újat hozott. Ha kevesen kolbászolnak a szerveren, akkor a térkép egy kisebb változata lép érvénybe, garantálva a gyors kontaktusteremtést. Egyidõben akár 100 játékos is nyomulhat egymás ellen. Az EA végül elárulta, hogy a Desert Combat készítõi is közremûködnek, a munkálatok java részét azonban a svéd Digital Illusions végzi.