Barny-é a terep ismét: A Homelan szogos lánykái elkapták egy interjú erejéig Scott Evans-t, az EA producerét, hogy csicseregjen nekik a Battlefield 2-rõl:
HomeL: Elõször is, miért döntöttetek úgy, hogy a BF2 napjainkban játszódjon?
SE: A II. világháború után a modern kor egy logikus lépés számunkra. Ugyancsak remek lehetõséget teremt, hogy a modern fegyvereket és eszközöket ötvözzük a BF játékmenetével.
HomeL: Számíthatunk egy sztori-alapú single player hadjáratra a BF2-ben, ellentétben a BF 1942, és BF Vietnam csak multiplayerre koncentráló játékmenetével?
SE: Helyet fog kapni egy kidolgozott single player játékmód, viszont errõl nem árulhatok el többet. A régebbi, és a jövendõ BF játékoknál mindig is a multiplayer játék élvezi a prioritást.
HomeL: Mit tudsz elmondani a játékban elõforduló játszható frakciókról?
SE: A BF2-ben három katonai csoporttal lehet játszani. Az USA haditengerészete, a Kínai hadsered és a kitalált Közelkeleti koalíció.
HomeL: Milyen helyszineken találhatóak, és milyen tulajdonságokkal bírnak a BF2 pályái?
SE: A játékban két fõ helyszin található. A Közelkelet és a Távolkelet. Elõbbinél nem csak a sivatagban a homokdûnék között játszódik a játék, hanem lehetõség lesz hegyes területeken harcolni, illetve tengerparton, és még sok más helyen. A Távolkeleten teljesen más típusú helyeken zajlik a hadviselés, pl. erdõben.
HomeL: Napjainkban fellelhetõ fegyvereket és jármûveket már láthattunk régebbi BF-ekben, lesznek BF2 exkluzív fegyverek, jármûvek?
SE: Amennyiben kitalált fegyverekre gondolsz, akkor a válasz: nem. Viszont ha még fejlesztés alatt álló felszerelésekre célzol, akkor azt mondhatom, hogy lesznek ilyenek a játékban.
HomeL: Milyen egyéb különleges elemekre számíthatunk a játékmenetben?
SE: Rengeteg ilyen van. Néhány a jelentõsebbek közül: "kitartás-rendszer", parancsnok mód, maximum 100 játékos térképenként, stb.
HomeL: Mit tudsz elmondani a BF2 új grafikus motorjáról?
SE: Az endzsimet a BF1942-t készítõ csapat fejleszti. Új grafikai, fizikai, hang endzsim lesz, modern fícsörökkel megtámogatva.
HomeL: Tervezitek a mod gyártáshoz szükséges eszközök publikussá tételét?
SE: Ezeket az eszközöket a BF1942-höz a megjelenés után tettük közkinccsé, a BF Vietnam esetében a CD-n voltak megtalálhatóak. A BF2-nél egy lépéssel tovább szeretnénk menni, és a lehetséges mod fejlesztõket hamarabb szeretnénk bevonni a fejlesztésbe.
HomeL: Vannak tervei a DICE-nak egy esetleges publikus bétatesztre, vagy demora nézve?
SE: Még nem döntöttük el. Egy demo mindenképpen szerepel a terveinkben.
HomeL: Végezetül... a BF2 rilízének tervezett idõpontja 2005 tavasza, kb. egy évvel a BF: Vietnam megjelenése után. Nem gondoljátok, hogy a franchise elaprozódását jelentheti egyszerre 3 BF játék jelenléte a boltokban?
SE: Úgy véljük, hogy a fanok értékelni fogják az egymás után érkezõ játékokat, és kiválasztják a számukra leginkább megfelelõt. Ugyanakkor a BF2 olyan új fícsöröket tartalmaz, amilyenekkel nem rendelkezik az elõzõ két rész. A BF Vietnam fanjai számára fontos lehet, hogy a számukra biztosított támogatás változatlan marad az új BF játék megjelenésével.