Aliens Infestation Review (szpojler a minimumra szorítva)
Alien õrültként már nagyon vártam ezt a játékot, szerencsére nem kellett benne csalódni. Már a trailer-ek alapján lehetett látni, hogy nem egy összefércelt dolog lesz. A grafika nagyon igényes munka, szinte Castlevania minõségû sprite-ok, bár az animáció egy kicsit gyengébbre sikeredett, de még így is szuper 2D-s látványvilág! A karakterek nagy, rajzolt képei pedig teljesen a Dark Horse-os Alien képregényeket idézik (pl.: Mondo).
A hangokkal sem spóroltak, több helyen felhangzik a film zenéje, hangeffektjei, ennek köszönhetõen egy macska is kisebb szívrohamot fog okozni. Ezt a játékot kötelezõ hanggal játszani! Igaz a végére kicsit unalmassá válik az idegtépõ dallam.
Szerencsére a fegyverarzenált nem bõvítették ki mindenféle hülyeséggel (mint pl.: az AvsP játékokban), így sokkal jobban visszaadja a film hangulatát. A legjobb, hogy végig éreztetik velünk a horror hangulatot, mikor az elsõ Marine-unk fûbe harap, bizony elhúzzuk a szánkat, még nem sejtjük, hogy sok katona fogja még követni a halálba. A játéknak talán ez az egyik legérdekesebb pontja, egy 4 fõs kis egységet kell fenntartanunk, mindig csak egy Marine-el játszunk, aki ha meghal valaki a maradék háromból a helyére lép. Közben találkozunk magányos katonákkal, akik csatlakoznak hozzánk, ha éppen nincsen négy fõ az egységünkben. Ez a rendszer nagy hangulatot ad a játéknak, mert állandóan érezteti, hogy itt az emberélet bizony fogyóeszköz.
A játékmenet elég Castlevaniásra (vagyis Metroidosra) sikeredett, két nagy térképet kell bejárnunk és sok helyen olyan úttorlaszt találunk, ahol csak az után tudunk továbbhaladni, amint megtaláltuk a megfelelõ tárgyat (lángvágó, csavarkulcs, belépõkártyák, stb...).
A sztory semmi újdonságot nem tartalmaz, de egy Alien-es történetnek teljesen megfelel (a szokásos: kiszabadult xenomorfok és a WU cég a felelõs).
Egy két dolog, amit hiányoltam:
-még több tartalom, egyszerûen rövid, én szivesen elugrabugráltam volna az LV-426 sziklái között is egy kicsit, vagy akár a gate way-en, vagy az idegen ürhajón még többet
-ne csak 1 ember duruzsoljon a fülembe, hogy mit kell csinálni, itt lehetett volna a sztoryból többet kihozzni, még akkor is ha csak közhelyekre gondolok pl.: megmentünk egy dokinõt, aki utána segít nekünk, mond tippeket, kinyit nekünk ajtót a control room-ból, de a végén kiderül, hogy õ is a céghez hû, például :)
-talán egy helyen megengedhetõ lett volna,valami minijátékos puzzle, hackelés, vagy drótok összeforrasztása, vagy dropship távírányítása, nem arra gondolok, hogy 10 percenként egy ilyen, de talán 1-2szer lehetett volna
-kicsivel több fõellenfél, valamint a legvégsõ ellenfél egy kicsit túl egyszerû volt
-miután végigjátszottuk, nincsen igazából mit tenni, nem lehet újra végigtolni, nehezebb fokozaton, vagy úgyanezen, az összes fegyvert megtartva, vagy valami hasonló
Mindezek ellenére az Aliens Infestation még mindig egy nagyon jó játék, szerintem mindenkinek érdemes rááldozni azt a 6-8 órát, ami alatt végig lehet vinni.
Egy kis bónusz, egy régi Homebrew DS-re, ez is Alien, de ez full 3D-s FPS: