Hogy határozzuk meg egy ilyen játéknál, hogy könnyű-e?
Azoknál, amiket végig lehet játszani (utolsó pálya után "the end"), van mihez viszonyítani, hogy hány napig tartott, hányszor kellett egy pályát újra kezdeni, stb. Egy MMORPG-nél lehet viszonyítási alap az is, hogy mennyi erőfeszítésbe kerül elérni a maximális szintet. Ha gyorsan ki lehet "maxolni" egy karaktert, akkor könnyű a játék, ha nem, akkor nehéz.
Tibiánál nincs maximális szint, ezért nem tudnám megmondani objektíven a nehézségét. Ha valaki azt nézi, hogy milyen gyorsan lehet felhúzni egy karaktert olyan szintre, hogy dragonozzon, akkor könnyű. Ha az a cél, hogy 100-as legyen, akkor is könnyű.
Ha fel akarsz kerülni a toplistára, akkor már nem könnyű. Ha egy knight setet szeretnél, akkor könnyű. Ha golden helmetre gyűjtesz, akkor nehéz.
Régen nehéz volt elérni a 100-as szintet, de azzal a szinttel már toplistán voltál. Tehát régen nehéz volt toplistára kerülni. Most is nehéz. A cél általában az, hogy a lehető legjobb helyed legyen a toplistán, a legjobb cuccokat birtokold és a legerősebb lényeket öld meg. Ezeket most is nehéz elérni, csak magasabb szint kell a toplistához, más cuccok lettek a legjobbak és más lények lettek az erősek. Hogy ez jó, vagy rossz, az más kérdés.