Szerintem jó ötlet. Én pl tibia me-vel kezdtem (2007-ben, symbian os-en nagy dolog volt még az mmorpg). Az is úgy indult, hogy kerestem a telefonomra programokat egy Nokiás fórumon és láttam, hogy a tibia me topik mennyire pörög és szimpatikus volt, ahogy mások beszéltek a játékról (pl. "jól volt a tegnap esti közösség hunt", stb..)
Kipróbáltam, és tetszettek az rpg elemek (szabad szintlépés, fejlődés), a szabadság és a térkép felfedezése.
Ahogy olvasgattam utána interneten, hamar megláttam, hogy ez csak egy "mini" verzió és a valódi, "nagy" játék pc-n futtatható. Persze akkor még nem érdekelt, játszottam inkább az me-vel, de néhány nap múlva már túl egyszerűnek, túl kevésnek éreztem. A 2D világ nagyon bejött, de hiányzott az, hogy lehessen "lőni" is, ne csak ütni.
Úgyhogy megpróbáltam a PC változatot egy random szerveren és már az első nap összefutottam egy magyarral így már a társaság is megadta az extra élményt :)
Egy szónak is száz a vége, szerintem ma is lennének, akiknek pont ez a 2D világ és 2D harcrendszer jönne be. Jól átlátható minden, és ha rááll az ember szeme, akkor még hangulatosabbak is a helyszínek, mint egy akármilyen 3D világ. Pl az az érzés, ahogy megyünk lejjebb és lejjebb Kazordoonban és egyre durvább lények jönnek. Érzi az ember, hogy egyre sötétebb van és egyre messzebb van a biztonságos felszíntől. Legalul pedig ott a pókháló és a GS. Ezt az érzetet nehéz máshogy visszaadni. Nagyon jól van megtervezve a világ. Valamelyik tomb-ban pl szinte klausztrofób érzésem volt és úgy jottem fel a lépcsőn néhány perc múlva, hogy dobogott a szívem és el se hittem, hogy túléltem.
Egy játéknál az élmény a fontos és a Tibia maximálisan megadja azt a játékosnak, nem kevésbé, mint a mostani divatos grafikájú, felkapott játékok.